امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: اگر مسئولان گذشته یا فعلی از اصل ولایت فقیه به بهانه ای اینکه ایشان معصوم نیستند مبارزه کند سنگ روی سنگ بند نمی شود، برخی بهانه می آوردند که ولی فقیه معصوم نیست و من حرف خودم را می زم!
کد خبر: ۸۹۶۸۴۹۵
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله مدرسی در خطبه های نماز جمعه این هفته محمد آباد یزد با اشاره سالروز حماسه 9 دی اظهار کرد: 9 دی روزی است که نمی توان آن را تاریخی نامید بلکه روز تاریخ ساز ملت انقلابی ایران به حساب می آید و انقلاب را از یک پیچ تاریخی بسیار خطرناک آن روز با حضور مردم عبور داد و به سلامت ملت را گذر داد.

امام جمعه محمدآباد افزود: 9 دی یک روز استثنایی است و روز مأیوس کردن دشمنان انقلاب و اسلام، روزی که آب پاکی را روی دست همه کسانی که به بهانه های مختلف قصد بازی با اراده فولادی و بسیجی این مردم داشتند ریخت.

آیت الله مدرسی با بیان اینکه در حقیقت 9 دی روز رفراندوم دیگری برای تایید قانون اساسی، نظام اسلامی و اصول اساسی انقلاب بود گفت: رهبر انقلاب همه آنچه را که در فتنه 88 اتفاق افتاد مدیون حضور مردم دیدند و بیانی که در این زمینه داشتند این بودکه تمامی نقش خنثی کننده در اختیار مردم بود و آن ها باطل السحر جریان فتنه 88 بودند.

وی افزود: حضور مردم در 9 دی الگوی بسیار خوبی بود برای مقابله با همه فتنه ها چراکه ممکن فتنه دیگری برای امروز و فردا ملت ایران طراحی شده باشد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه علاوه بر حضور مردم در جریان 9 دی، مدیریت مقام معظم رهبری در طول 8 ماه جریان فتنه، باعث تا نظام باقی بماند تصریح کرد: با مدیریت رهبری بود که هیچ خللی بر اساس آنچه که دشمنان تدبیر کرده بودند به این نظام و کشور وارد نشود.

وی ادامه داد: خیلی ها دوست داشتند رهبری اجازه بدهند یک ستاد مستقلی برای حل و فصل جریانی که با رمز تقلب به وجود آمد تشکیل دهند و با کنار زدن قانون و تشکیل ستاد جدید به ظاهر برای حل این جریان اقدام کنند که رهبر انقلاب مخالفت کردند و همه جریانات انتخابات را قانونی دانستند و اجازه تشکیل آن ستاد را ندادند.

آیت الله مدرسی افزود: اگر دشمن و سران فتنه به چنین مطلوبی رسیده بودند به راحتی می توانستند این ادعا را بکنند که نهادهای قانونی انقلاب و کشور کفایت لازم را برای حل و فصل ندارند و با هوشیاری رهبری این فتنه خاموش شد.

امام جمعه محمدآباد یزد خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در آن برهه از زمان هیچ اذل و نصبی را انجام ندادند که اگر این اتفاق هم می افتاد اثبات کننده بی ثباتی انقلاب و بی ثباتی مدیریت در انقلاب بود.

وی با بیان اینکه بسیاری اقدامات فتنه گران ریشه در طمع ورزی داشت ابراز کرد: شاید سوال باشد که چطور شخصی در طول انقلاب این همه سابقه فعالیت انقلابی دارد در این جریان بلغزد که در پاسخ باید گفت دلیل این لغزش عدم خودسازی است و گاهی طمع ورزی ها انسان را اینگونه با وادی سقوط می کشاند.

آیت الله مدرسی گفت: مقمام معظم رهبری اجازه نداند در مواجه با فتنه در هیچ شرایطی از نیروهای نظامی مانند ارتش و سپاه استفاده بشود و انچه در خیابان ها آمدند نیروی انتظامی بود و بسیج و رهبری اجازه حضور نیروهای دیگر را ندادند تا به مردم فهمانده شود شرایط بحرانی نیست و می توان با نیروهای بسیجی کاملا جریان را کنترل شود.

وی ابراز کرد: به هیچ عنوان رهبر انقلاب اجازه ندادند که روند کار دولت و امور اداره کشور از حالت عادی به حالت امنیتی تغییر کند و کشور حالت امنیتی به خود بگیرد و در طول فتنه 88 علیرغم فشارها از سوی برخی شخصیت ها هیچ امتیازی به فتنه گران داده نشد و رهبری قانون را برای همه یکسان اعلام کردند و استثنا برای کسی قائل نشدند.

امام جمعه محمدآباد یزد ادامه داد: روشنگری رهبری در خصوص فتنه 88 یکی از جنبه های روشن مدیریت ایشان است و تا چند روز پیش همچنان بر روشن گری در خصوص فتنه تأکید کردند چراکه فتنه 88 لایه های پیچیده زیاد داشت و هنوز هم دارد که نیاز به روشن گری دارد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای شورای تبلیغات اسلامی کشور گفت: مردم انقلابی، بسیجی؛ متدین و حاضر در صحنه تا زمانی با کسی عقد اخوت دارند که آن شخص اصول و ارزش های انقلاب را رعایت کند، اگر ارزش های انقلاب را مورد هدف قرار داد و هم صدا با دشمن شد همه مردم و متدینین باید از آن فاصله بگیرند.

آیت الله مدرسی عنوان کرد: حریم شکنی ها و اصول شکنی ها خواه توسط فتنه گران سال 88 باشد یا توسط کسانی باشد که فتنه جدیدی ایجاد می کنند که به تعبیر مقام معظم رهبری ههه اینها روزی خدماتی برای کشور داشتند اگر خدمات دولت نهم و دلم را نگاه کنیم خدمات خوبی ارائه شد اما زمانی برای مردم این خدمات و خدمتگذارانش ارزش دارند که اصول را مورد هدف قرار ندهند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد اظهار کرد: اگر قرار باشد اصل ولایت فقیه، اصل امنیت نظام، اصل انسجام و اتحاد مردمی مورد هدف آن ها قرار بگیرد همه باید در مقابل آن ها ایستادگی کنند که خیال نکنند اگر روزی مردم از آن ها حمایت کردند حالا امروز هم قرار است از آن ها حمایت کننند، مردم طلحه و زبیرها را در تاریخ فراوان دیده اند.

وی افزود: اگر مسئولان گذشته یا فعلی از اصل ولایت فقیه به بهانه ای اینکه ایشان معصوم نیستند مبارزه کند سنگ روی سنگ بند نمی شود، برخی بهانه می آوردند که ولی فقیه معصوم نیست و من حرف خودم را می زم! مردم در مقابل شما می ایستند و اینچنین هم نیست که اجازه دهند ارزش های انقلاب را در مقابل چشمشان زیر سؤال ببرید.

آیت الله مدرسی تأکید کرد: فتنه گران دیروز و فتنه گران امروز یک فصل مشترک دارند و این است که به دشمن امید بدهند و سخنانشان دشمن شادکن است و دل مردم را خالی و خون به دل رهبری می کنند.

وی با اشاره تحرکات و تجمعات مردم برای فشار اقتصادی تصریح کرد: باور درست این است که راه چاره برای حل مشکلات اقتصادی مردم همان اقدام و عملی است که رهبر انقلاب در شعار سال ارائه کردند وبرای مقاوم سازی اقتصاد دو اصل باید مورد توجه قرار گیرد دولت باید حماین از تولید ملی داشته باشد و مردم هم باید نسبت به مصرف تولیدات داخلی همت داشته باشند.
ارسال نظرات