حجت الاسلام زارع گفت: تقوا یعنی حرکت عظیم و تاثیرگذار قاطبه ملت و بیداری آن‌ها در مقابل فتنه گری دشمنان اسلام و ایران در روز نهم دی ماه سال ۸۸ و این یکی از مصادیق تقوای سیاسی بود که بالاترین فضیلت است.
کد خبر: ۸۹۶۸۴۹۲
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از مهریز، امام جمعه موقت مهریز ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه گفت: تقوا به معنی آن است که نسبت به آنچه که در فضای دینی جامعه رخ می‌دهد وهمچنین وقایعی که در جهان اسلام و تشیع اتفاق می‌افتد بی تفاوت نباشیم. انسان با تقوا باید در مقابل ظلم و ستم و تخلفات موضع گیری کند.
حجت الاسلام زارع با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و اشاره ایشان به تقوای سیاسی افزود: برخی در مملکت صاحب کرسی بوده اند یا در حال حاضر دارای قدرت و نفوذ هستند، اما تقوای سیاسی آن‌ها ضعیف است؛ چرا که به جای تلاش در جهت رفع مشکلات مردم خودشان سوال مطرح می‌کنند و نظام و کشور را زیر سوال می‌برند. مردم در شرایط سختی به سر می‌برند و این زیبنده مملکت اسلامی نیست که مسئولین آن به جای رفع این مشکلات، مسائل دیگری را پیگیر هستند.
وی با اشاره به سخنانی اخیر برخی مسئولین در مورد سران مملکت و نظام اضافه کرد: بی تقوایی از این بالاتر وجود ندارد. امام خمینی (ره) می‌فرمودند: حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی که یکی ایجاد چنین نظام اسلامی از آرزو‌های ائمه اطهار (ع) و اولیاء خدا بوده است از اوجب واجبات است.
زارع خاطرنشان کرد: اگرخواسته یا ناخواسته در جهت تضعیف این نظام و ناامیدی مردم قدمی برداشته شود و با اعمال و سخنان خود بخواهند نظام مقدس جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرند این بالاترین فسق و گناه است. تضعیف روحیه امید در مردم و ناامید کردن آن‌ها نسبت به نظام اسلامی بزرگترین ظلم و گناه است.
امام جمعه موقت مهریز با گرامیداشت روز نهم دی ماه اظهار داشت: تقوا یعنی حرکت عظیم و تاثیرگذار قاطبه ملت و بیداری آن‌ها در مقابل فتنه گری دشمنان اسلام و ایران در روز نهم دی ماه سال ۸۸ و این یکی از مصادیق تقوای سیاسی بود که بالاترین فضیلت است.
زارع تاکید کرد: دفاع از ولایت، دفاع از نظام است و دفاع از شخص خاصی نیست. سالروز حماسه تاریخی نهم دی ماه را گرامی می‌داریم. روزی که مردم یکپارچه در دفاع از اسلام و ولایت مطلقه فقیه راهپیمایی کردند و حرکت‌های زشت جریان فتنه که به جنگ با نظام الهی برخاسته بودند را محکوم کردند.
ارسال نظرات