امام‌جمعه نیشابور گفت: فتنه ۸۸ ناشی از هوا و هوس و امیال و آرزو‌های آن‌چنانی بود که بعضی متأسفانه گرفتار آن شدند و این فتنه به‌قصد براندازی نظام طراحی‌شده بود.
کد خبر: ۸۹۶۸۴۰۲
|
۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی امروز در خطبه‌های نماز جمعه  شهرستان نیشابور اظهار داشت: ما سردار قاجاریان‌ها دادیم، نباید امروز یک عده پیدا بشوند و در خیابان بگویند نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران.

وی بابیان اینکه تجمع دیروز کار دشمن بود بیان داشت: هنوز تجمع شروع نشده که شبکه‌های معاند شروع به پخش اخبار آن کردند، به من گزارش دادند که از بیرون شهر برای این تجمع به نیشابور آمده‌اند.

یعقوبی تصریح کرد: شاید بعضی بدشان نیاید تا مردم تجمع کنند تا برجام دو و سه را به وجود بیاورند، همان ترفندی که در برجام اول به کار گرفتند که هم چرخ سانتریفیوژ بچرد و هم چرخ اقتصاد، دیدم که هر دو تعطیل شد.

یعقوبی با اشاره به اینکه در آستانه ۹ دی این تجمع طراحی می‌شود تا شبکه‌های خبری فرصت پوشش مراسم ۹ دی را نداشته باشند، گفت: نیرو‌های امنیتی و شورای تأمین شهرستان تلاش کردند این حادثه را مدیریت کردند، مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود، هرکس هر شعاری داد، شما نباید بدون فکر آن را سر بدهید.

امام‌جمعه نیشابور بابیان اینکه ما مسئله فلسطین را مسئله جدی خودمان می‌دانیم تأکید کرد: یکی از اهداف انقلاب نجات فلسطین است؛ ده بیست نفر از نمایندگان مجلس که به طرح ضد رژیم اسرائیل رأی ندادند جای تعجب است، چرا رأی ندادید که بیت‌المقدس پایتخت فلسطین باشد؟

یعقوبی ادامه داد: مسئولین باید مشکلات مردم را در گوشه‌کنار کشور و شهرستان حل کنند و مردم را راضی و قانع کنند، من نمی‌گویم همه مشکلات را حل کنید اگر مشکلی هست مردم را قانع کنید و بعد تلاش کنید آن را حل کنید.

وی در ادامه در مورد بازداشت‌شدگان تجمع دیروز خطاب به مسئولین امنیتی گفت: از مسئولین می‌خواهم و خواهش می‌کنم بر افرادی که در این تجمع فقط حضور داشتند و از جای خاصی خط نگرفته‌اند، نه‌تنها سخت نگریند بلکه بر آن‌ها سبک بگیرند، برایشان پرونده به وجود نیاورند و آینده آن‌ها را مشکل‌دار نکنند.

امام‌جمعه نیشابور تصریح کرد: احتمالاً آن‌ها فکر کردند این‌یک تجمع درست و قانونی است، این‌ها فرزندان ما هستند، خیلی به آن‌ها سخت نگیرید و نباید شرایطی را ایجاد کنیم که از ما گریزان بشوند.

یعقوبی با اشاره به روز ۹ دی بیان داشت: این روز، روزی بود که غبار فرونشست و خیل عظیمی از افراد که افتاده بودند، دوباره برگشتند و امت علیه این‌گونه حرکات خرابکارانه و ضدانقلابی یکدست شد.

وی با بیان اینکه ۹ دی یک هجرت بود و کسانی که در دام افتاده بودند هجرت کردند، ۱۳ میلیونی که به یک کاندیدای خاص رأی داده بودند فتنه‌گر نبودند، گفت: گله‌داریم از کسانی که از اول انقلاب با ما بودند و در این فتنه در تله افتادند و هنوز نتوانستند خودشان را از این تله جدا کنند.

وی تأکید کرد: آغوش رهبری و نظام و مردم به روی همه باز است، ما از توبه و برگشت به انقلاب استقبال می‌کنیم.

یعقوبی ادامه داد: آن‌کسانی که دوست دارند حصر تمام شود تلاش کنند تا فتنه‌گران از موضعشان برگردند تا نظام یک تصمیم برای آن‌ها بگیرد.

امام‌جمعه نیشابور خاطرنشان کرد: هرگاه که افرادی از انقلاب فاصله بگیرند به هر دلیلی به خاطرفریب و شهرت‌طلبی و دنیاطلبی، ۹ دی دیگری تکرار می‌شود تا آن‌ها را به انقلاب برگرداند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افزود: افرادی سال‌ها در کشور قدرت داشتند برخی ۱۰ برخی ۱۵ سال بلکه بیشتر امکانات کشور در اختیارشان بوده است و الان از کشور طلبکارند.

یعقوبی ادامه داد: به مسئولین نصیحت می‌کنیم اگر یک روزی از منصب کنار رفتید طلبکار انقلاب نباشید خود را مدیون انقلاب و نظام بدانید.

وی با اشاره به حادثه دیروز بیان داشت: حادثه دیروز عده‌ای تحت عنوان اعتراض به گرانی‌ها تجمع داشتند، ما هم معترضیم، ما هم از تورم گله‌مندیم، از مسئولان می‌خواهیم برای مسئله علاجی کنند.

امام‌جمعه نیشابور گفت: یارانه ده‌ها میلیون مردم را می‌خواهند قطع کنند، اما باید شناسایی بشود و کار بشود این دولت سوم است که مطرح می‌شود باید طوری عمل کنیم که مردم را ناامید نکنیم.

یعقوبی ادامه داد: اگر اعتراضی به دولت داریم، اعتراض را قانونی عمل کنیم، اعتراض دیروز چند ایراد مهم داشت، اول اینکه غیرقانونی بود، باید می‌رفتند از مسئولین اجازه می‌گرفتند.

وی ادامه داد: دومین مشکل این کار این بود که دعوت‌کنندگان به این اعتراض ناشناخته بودند، همین‌طور در فضای مجازی دعوت شدند و افراد ساده‌لوح و عصبانی اجابت کردند.

امام‌جمعه نیشابور ادامه داد: این اجتماع به نام گرانی بود، ولی شعارهایش ضدانقلابی و شعار‌های اسرائیلی بود، نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران، این شعار اعتراض به گرانی است؟

وی با اشاره به اینکه انسان اگر تقوی داشته باشد دچار فتنه‌ها نمی‌شود، اظهار داشت: انسان گرفتار به فتنه به یمن تقوی خودش را از آن نجات می‌دهند.

وی در ادامه ۹ دی را ۲۲ بهمن ۵۷ و روز غدیر نامید و اظهار داشت: فتنه ۸۸ ناشی از هوا و هوس و امیال و آرزو‌های آن‌چنانی بود که بعضی متأسفانه گرفتار آن شدند.

امام‌جمعه نیشابور گفت: فتنه به‌قصد براندازی نظام طراحی‌شده بود و هشت ماه کشور را در اضطراب و شورش فروبرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها