امام جمعه کرمان گفت: در فضای غبارآلود است که فتنه می‌تواند کار کند و به وسیله کسانی که سال‌ها ادعای مسئولیت در کشور را داشتند فضای کشور غبارآلود شد و زمینه فتنه را فراهم کردند.
کد خبر: ۸۹۶۸۳۷۴
|
۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی در آئین نماز جمعه ظهر امروز با اشاره به اینکه هر لحظه به فکر خدا باشید و خدا را ناظر بر اعمال خود بدانید اظهارداشت: سرمایه‌های مالی و موقعیت‌های اجتماعی گاهی بلای جان انسان می‌شود و همین که به آن دل خوش کردیم باعث می‌شود خطراتی برای روح و جان ما داشته باشد.

وی با بیان اینکه مال، اولاد و قبیله نباید موجب تکبر ما شود افزود: خداوند با همین چیز‌هایی که ما فخر می‌دانیم ما را امتحان خواهد کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه تارخ پر است از کسانی که به طایفه و لشکر خود می‌بالیدند و به آن امید داشتند و همین لشکر بلای جان آن‌ها شد و عاقبتشان را به انحراف کشاند خاطر نشان کرد: بعضی از انقلاب‌های کمونیستی، انقلاب پولدار‌ها و سرمایه‌داران و یا انقلاب‌های کارگری که علیه مالدار‌ها و سرمایه‌داران بود از این نوع انقلاب‌ها بود، اما طولی نکشید که این انقلاب‌ها شکست خوردند.

وی با بیان اینکه فتنه سیاسی و فتنه قدرت‌طلبی ریشه در کبر و غرور انسان‌ها دارد افزود: فتنه سامری در زمان حضرت موسی (ع) اینگونه بود که اعتقادات مردم را علیه پیغمبر خدا تغییر دهد.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه بعضی‌ها وقتی ثروت کسی را می‌بینند در درون خود می‌گویند کاش ما هم مثل او ثروت داشتیم گفت: قارون ثروت خود را در معرض دید عموم گذاشت تا تکبر به خرج دهد و همین به تصویر کشیدن قدرت مالی او را بیچاره کرد.

وی با بیان اینکه قارون برای حضرت موسی (ع) پرونده‌سازی اخلاقی کرد و با مالی که در اختیار داشت به تعدادی از فقیران پول داد تا علیه موسی پیغمبر پرونده‌سازی کنند خاطر نشان کرد: سرانجام این تکبر و غرور موجب تباهی او شد و به جایی رسید که صدای حق به گوش قارون نمی‌رسید.

امام جمعه کرمان با اشاره به سالروز ارسال پیام امام راحل به گورباچوف گفت: امام در این پیام آینده کمونیسم را برای گورباچوف تشریح کرد و همان اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه در دوشنبه این هفته در کرمان نماز باران خوانده خواهد شد گفت: وقتی باران نمی‌آید استغفار کنید و به درون خودتان برگردید و گناهانتان را بررسی کنید.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه حرکت خودجوش و تکلیف‌محور مردم در ۹ دی ۸۸ یک حماسه بزرگ بود که نکات بسیار مهمی دارد تصریح کرد: این حرکت آنقدر عظیم بود که در چهار دهه بعد از پیروزی انقلاب بی‌نظیر بود و جوشش متدینین به اسلام بود و ربطی به جناح‌ها و گروه خاصی نداشت.

وی با یادآوری اینکه مردم وقتی دیدند آرمان‌های نظام، ولایت و عاشورا مورد تهدید قرار گرفته خروشیدند و بساط فتنه را جمع کردند تصریح کرد: عناصری دست به دست هم می‌دهند تا فتنه شکل می‌گیرد و یکی از این عناصر فریب اباگری بود.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه جریانی قبل از انتخابات بر طبل تقلب در انتخابات می‌کوبید افزود: در فضای غبارآلود است که فتنه می‌تواند کار کند و به وسیله کسانی که سال‌ها ادعای مسئولیت در کشور را داشتند فضای کشور غبارآلود شد و زمینه فتنه را فراهم کردند.

وی با اشاره به اینکه فتنه‌ای که نیم قرن بعد از رحلت پیامبر اتفاق افتاد گفت: این فتنه بسیاری از رزمنده‌ها را زمین زد و شمر هم یکی از این رزمندگان بود که در اردوگاه حضرت علی (ع) شمشیر زد، اما در کربلا به فنا رفت.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه دشمن قبل از وقوع و بعد از فتنه یک قرارگاه فرماندهی درست کرد تا فتنه را مدیریت کند تصریح کرد: بعضی‌ها با کم اطلاعی وارد جریان فتنه شدند، چون دشمن بد را خوب جلوه داده بود و بعضی‌ها هم هواپرستانی بودند که برای رسیدن به قدرت آمدند.

وی با اشاره به اینکه سه خطر بزرگ ما را در کشور تهدید می‌کند و یکی از این خطرات فتنه است که دشمن طراحی می‌کند گفت: انحراف از دیگر خطراتی است که ما را تهدید می‌کند.

امام جمعه کرمان به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب که فرمودند: بعضی‌ها که در گذشته مسئولیت‌هایی داشتند امروز نیز سخنرانی‌هایی علیه نظام اسلامی دارند و مردم را به انحراف می‌کشند، تقوی ندارند اشاره کرد گفت: خطر بعد که کشور ما را تهدید می‌کند نفوذی‌ها هستند که همان کار دشمن را در داخل کشور انجام می‌دهند.
ارسال نظرات