مراسم عزاداری وفات شهادت گونه حضرت معصومه(سلام الله علیها)درمسجدحضرت ابوالفضل شهر مال خلیفه برگزارشد.
کد خبر: ۸۹۶۸۲۸۸
|
۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴

 

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛حجت الاسلام خداوردی با تسلیت وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: آن بانوی بزرگ داراي شخصيتي رفيع و والا مي‎باشد بطوري كه ائمه طاهرين عليهم السّلام از اين بانو، با جلالت و تكريم ياد كرده‎اند.

 وی ادامه داد: حتي پيش از ولادت آن حضرت، بلكه پيش از ولادت پدر بزرگوارش، نام او بر لسان بعضي از ائمه اطهار عليهم السّلام آمده و از مقام والاي ایشان سخن گفته‎اند.

حجت الاسلام خداوردی افزود:حضرت  امام جعفر صادق عليه السّلام مي‎فرمايند"بدانيد قم حرم من و حرم فرزندانم پس از من است، زني از فرزندان من در اين شهر در مي‎گذرد كه او دختر موسي است".

وی ادامه داد: ششمین امام شیعیان در حديثي ديگر پيش از اينكه اين فرزند گرانقدر متولد شود از فضيلت زيارت و مدفن او سخن مي‎گويد و شيعيان را به اهميت آن توجه مي‎دهد و مي‎فرمايد"شهر قم، حرم ما است و در آن زني از فرزندان من مدفون مي‎شود، به نام فاطمه هر كس او را زيارت كند بهشت براي او واجب مي‎شود...".

حجت الاسلام خداوردی گفت: همه اين بيانات حاكي از شأن و عظمت و فضيلت اين بانوي مكرم اسلام مي‎باشد،بي‎شك اين فضايل و خصوصيات اخلاقي اين بانوي بزرگ است كه او را داراي چنين مقام و منزلتي نموده است چون امام موسي كاظم عليه السّلام داراي 37 فرزندبود كه اين بانوي مكرم مثل ستاره‎اي درخشان مي‎درخشد و در ميان فرزندان امام هفتم بعد از امام رضا عليه السّلام هيچ كدام هم سنگ ایشان نمي‎باشد.

اقامه نماز مغرب وعشا .سخنرانی ذکر توسل. نوحه سیینه زنی وپذیرای از برنامه های شب وفات شهادت گونه  این بانوی بزرگ بود.

ارسال نظرات