جشن ولادت باسعادت یازدهمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت امام حسن عسکری(علیه السلام) درمسجد روستای ابواسحق علیا همزمان با اقامه نماز مغرب وعشاء برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۶۸۲۸۶
|
۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷

 

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛دراین مراسم حجت الاسلام سید محمدباقر بخشایش پور باتبریک ولادت امام یازدهم و گرامیداشت هفته بصیرت گفت:حضرت امام حسن عسکري (علیه السلام) در سال 232هجري در مدينه چشم به جهان گشود.

وی ادامه داد: مادر والا گهر  امام یازدهم شیعیان، بانوی مکرمه ، لايق و صاحب فضيلت و در پرورش فرزند نهايت مراقبت را داشت، تا حجت حق را آن چنان که شايسته است پرورش دهد.

امام جمعه فلارد افزود:امام حسن عسکري (علیه السلام) بياني شيرين ، جذاب و شخصيتي الهي باشکوه ،با وقار و مفسري بي نظير براي قرآن مجيد بود.

حجت الاسلام بخشایش پور گفت: آن امام همام راه مستقيم عترت و شيوه صحيح تفسير قرآن را به مردم و به ويژه براي اصحاب بزرگوارش در ايام عمر کوتاه خود  روشن کرد.

امام جمعه فلارد درادامه گفت: به طور کلي دوران عمر 29ساله امام حسن عسکري (علیه السلام) به سه دوره تقسيم مي شود، دوره اول 13سال است که زندگي آن حضرت در مدينه گذشت، دوره دوم 10سال در سامرا قبل از امامت و دوره سوم نزديک 6 سال امامت آن حضرت مي باشد.

وی ادامه داد: دوره امامت حضرت عسکري (علیه السلام) با قدرت ظاهري بني عباس رو در روي بود، خلفايي که به تقليد هارون در نشان دادن نيروي خود بلند پروازيهايي داشتند.

حجت الاسلام بخشایش پور اظهار کرد: امام حسن عسکري (علیه السلام) از شش سال دوران اقامتش، سه سال را در زندان گذرانيد، زندانبان آن حضرت صالح بن وصيف،  دو غلام ستمکار را بر امام گماشته بود، تا بتواند آن حضرت را  بوسيله آن دو غلام   آزار بيشتري دهد، اما آن دو غلام که خود از نزديک ناظر حال و حرکات امام بودند تحت تأثير آن امام بزرگوار قرار گرفتند.

 وی ادامه داد: وقتي از اين غلامان جوياي حال امام  عسکری(علیه السلام) می شدند،مي گفتند اين زنداني روزها روزه دار است و شب ها تا بامداد به عبادت و راز و نياز با معبود خود سرگرم است و با کسي سخن نمي گويد.

امام جمعه فلارد گفت: عبيدالله خاقان وزير معتمد عباسي با همه غروري که داشت وقتي با حضرت عسکري(علیه السلام)  ملاقات مي کرد به احترام آن حضرت بلند می شد، و آن حضرت را بر مسند خود مي نشانيد و پيوسته مي گفت: در سامره کسي را مانند آن حضرت نديده ام.

وی ادامه داد: پسر عبيدالله خاقان مي گفت: امام عسکری(علیه السلام) زاهدترين و داناترين مردم روزگار است من پيوسته احوال آن حضرت را از مردم مي پرسيدم ، مردم را نسبت به او متواضع مي يافتم. مي ديدم همه مردم به بزرگواريش معترفند و دوستدار او مي باشند.

اقامه نماز مغرب وعشا .تلاوت کلام وحی .سخنرانی. مولود خوانی .اهداءجوایز وپذیرایی ازبرنامه  های شب میلاد امام عسکری(علیه السلام) بود.

ارسال نظرات