خبرهای داغ:
وجود رنگ یکی از موارد مهم کنترل کیفیت موادغذایی می باشد که نتایج نمونه برداری ها در نیمسال 96 موید سلامت 75% از نمونه ها از نظر وجود رنگ غیرمجاز می باشد.
کد خبر: ۸۹۶۸۲۷۲
|
۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین مهندس شیرین نادری ، کارشناس مسؤل بهداشت محیط معاونت بهداشتی  دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: نمک نان یکی از مشکلات عمده در پخت نان های سنتی در استان می باشد.
بنا به اظهار کارشناس مسؤل بهداشت محیط معاونت بهداشتی‌ دانشگاه، با تغییر استاندارد نمک در نان از 1.6 به 1 %  شاخص مطلوبیت میزان نمک در نان در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 34 درصد کاهش داشت. با این وجود مقدار جوش شیرین مصرفی در نان های سنتی استان با 5% کاهش در سال جاری به 15.7% رسیده است که بالاترین مقدار جوش شیرین در نان بربری مشاهده شده است.
نادری همچنین گفت: برچسب گذاری فرآورده های لبنی سنتی، نمونه برداری فرآورده های لبنی سنتی از نظر تب مالت، سنجش آفلاتوکسین‌ در شیر خام اولیه مورد استفاده در ماست بندی ، بازدید مشترک با همکاران دامپزشکی، تعزیرات و سازمان صنعت معدن و تجارت، نمونه برداری از آرد مصرفی نانوایی ها، استفاده از دستگاه های پرتابل سنجش کیفیت موادغذایی در محل و آموزش متصدیان از جمله اقداماتی است که بازرسان بهداشت محیط در راستای تشدید نظارت بر بهداشت موادغذایی عرضه شده انجام داده اند.
نادری ضمن تاکید بر نقش نظارت مردمی در کاهش تخلفات بهداشتی اعلام کرد: "سامانه 190 آماده دریافت هر گونه گزارش مردمی در زمینه عرضه موادغذایی می باشد.
نشست کمیته فنی معاونت بهداشتی در روز 30 آذر ماه 96، در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی دانشگاه ، با حضور دکتر منوچهر مهرام ، رییس دانشگاه ،  دکتر سید سعید اسکویی، معاون بهداشتی ، دکتر ناهید یزدی معاون فنی ، و دکتر اسماعیل کلهر ، معاون اجرایی معاونت بهداشتی و مدیران و کارشناسان مسؤل مرکز بهداشت استان برگزار شد.
9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها