پیدا کردن راه‌هایی برای کم کردن استرس و اضطراب برای مقابله با مشکلات

کارشناس مشاوره: به جای فکر کردن مدام به مشکلات ایجاد شده که منشا و عامل اضطراب و استرس هستند، می‌توانیم راه‌هایی برای کم کردن اضطراب و استرس خود برای مقابله با مشکلات بیابیم.
کد خبر: ۸۹۶۸۲۱۳
|
۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، دهقان کارشناس مشاوره در کارگاه برگزار شده در پایگاه مقاومت بسیج حضرت سکینه (ع) از پایگاه‌های حوزه خدیجه الکبری با اشاره به مشکلاتی که ممکن است در زندگی برای ما به وجود بیاید بیان کرد: بعضی اوقات شاید بتوانیم آن مشکل پیش آمده را حل کنیم، اما گاهی به طور ناخودآگاه نمی‌توانیم با آن مشکل برخورد کنیم و بدن ما ممکن است در برایر آن مشکل یکسری واکنش‌هایی را از خود در قالب اضطراب و استرس بروز دهد.

وی افزود: هیچ کس نمی‌تواند بگوید که من هیچ موقع دچار اضطراب و استرس نمی‌شوم که اگر این گفته را بر زبان آورد، به نوعی دروغ گفته است، منتها بعضی افراد می‌توانند ازمیزان آن استرس که به آن دچار ششده اند بکاهند و بعض نمی‌توانند خود را از آن موقعیت بیرون اندازند.

این کارشناس با اشاره به اینکه اضطراب منشا بیرونی دارد، گفت::با وجود آمدن مشکلی در زندگی ما به صورتی که نتوانیم با آن کنار بیائیم، دچار اضطراب می‌شویم، اما استرس منشا درونی دارد، به این صورت که ممکن است برای بعضی از اندام‌های ما مشکلی پیش بیاید که به دنبال ان به استرس دچار شویم.

وی در ادامه تصریح نمود: استرس در همه افراد وجود دارد، اما اضطراب در بعضی افراد کمتر است، همچنین افراد ممکن است اضطراب نداشته باشند، اما نمی‌شود فردی استرس نداشته باشد، استرس در همه افراد وجود دارد.

دهقان در ارتباط با راه‌های جلوگیری از اضطراب و اینکه چه کاری انجام دهیم که در هر موقعیتی قرار می‌گیریم، کمتر دچار اضطراب شویم، یک سری حرکات تن آرامییا ریلکسیشن را توصیه نمود.

وی در ادامه بیان کرد: وابسته کردن خود را به مصرف قرص و دارو جهت رفع اضطراب راه درستی نیست، اما به صورت گذرا و موفقتی جهت رفع اضطرابی که فرد دچار آن شده و نمی‌تواند خود را آرام سازد، با مراجعه به پزشک می‌تواند دارو مصرف نماید.

کارشناس مشاوره کوش دادن موسیقی آرام بدون کلام را نیز در کم کردن استرس موثر دانست و در ادامه پیاده روی آرام را توصیه نمود.

وی گرفتن دوش آب سرد نیز را راه دیگری در رفع اضطراب ذکر کرد و همچنین شرکت در کلاس‌های یوگا را عاملی در از بین بردن ناآرامی‌ها برشمرد.

وی افزود: ما متاسفانه به دنبال یافتن مشکل هستیم، اما کمتر به راه حل برطرف کردن مشکل ایجاد شده فکر می‌کنیم، ما با روش‌هایی می‌توانیم خود را آرام کنیم به جای اینکه از مشکل فرار کنیم و خواسته باشیم آن را انکار کنیم.

دهقان گفت: با قرار دادن خود در موقغیتی که تنها باشیم، تنها اجازه می‌دهیم افکار منفی در ذهن ما پیدا کند و مدام به مشکل ایجاد شده بپردازیم، اما بهتر است با اندیشیدن مثبت و انجام کار‌هایی که باعث آرامی بدن و کم شده استرس می‌شود، با مشکل مقابله کنیم و باعث نشویم با فکر کردن به مشکلات از زندگی عقب بمانیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار