سومین جشنواره «غنچه‌های امید» امروز در حرم مطهر رضوی و با حضور جمع کثیری از مربیان مهد‌های کودک و پیش‌دبستانی‌های سراسر مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۶۸۱۳۰
|
۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ علی اکبر افراسیابی امروز در آیین افتتاحیه سومین جشنواره «غنچه‌های امید» که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک ایام ولادت امام حسن عسکری (ع)، بر مسئله تربیت تاکید کرد و خطاب به مربیان مهد‌های کودک و پیش دبستانی‌های شهر مشهد، گفت: شما با افرادی در ارتباط هستید که تازه وارد زندگی شده و زمان شکل گرفتن آنان است.

جانشین اجتماعی- امنیتی قرارگاه شهید برونسی تربیت را مقدم بر آموزش دانست و ادامه داد: افراد بسیاری هستند که شاید سواد نداشته باشند؛ اما، چون به خوبی تربیت شدند، انسان‌های شریف، سودمند و اثرگذاری برای جامعه هستند.

وی در ادامه بیان کرد: طی بررسی‌هایی که در حاشیه شهر مشهد انجام شده مشخص شد که کودکان سه تا شش سال از افراد آسیب‌پذیر در آن مناطق هستند که می‌بایست مورد توجه از نظر تربیتی قرار گیرند.

افراسیابی یادآور شد: چنانچه به تاریخ نیم نگاهی بیندازید خواهید دید برای بدبین کردن افراد به دین ابتدا از کودکان آغاز می‌کنند به طور مثال دیده شده که در زمان معاویه تعدادی برده برای بچه‌ها می‌خریدند و پس اینکه بین کودک و برده انس ایجاد شد، برده را از آنان جدا کرده و می‌گویند علی (ع) این برده را گرفته است تا این‌گونه کودکان را به دین و امام علی (ع) بدبین کنند.

جانشین اجتماعی- امنیتی قرارگاه شهید برونسی ضمن اشاره به این موضوع که افراد در زمان کودکی برای یادآگیری آماده‌تر هستند، تصریح کرد: به همین دلیل معتقدیم که مربیان مهد‌های کودک و پیش دبستانی کاری ماندنی در دستانشان است.

وی کودکان را آینده سازان این جامعه خواند و اضافه کرد: در روایات آمده که چنانچه یک انسان را به قتل برسانی مثل این است که تمام بشریت را کشته اید و چنانچه یک انسان را نجات دهید مانند این است که همه انسان‌ها را نجات داده‌اید.

افراسیابی تاکید کرد: بنابراین مربیان در مسیر زنده کردن یک انسان کار می‌کنند و می‌توانند افرادی همچون امام (ره)، شهید مطهری، مقام معظم رهبری و هزار شهید مدافع حرم و یا زنانی تاریخ ساز که بر بشریت اثرگذار بودند را تربیت کنید.

وی در پایان بر نقش بانوان در تربیت فرزندان تاکید کرد.

داشتن «صداقت» در روند تربیتی بسیار مهم است

در ادامه این مراسم حجت الاسلام محمدحسن راستگو، قصه‌گوی قدیمی صدا و سیما بر نقش تربیتی مربیان تاکید و ضمن امانت خواندن کودکان نزد مربیان، بیان کرد: باید مراقب بود که انتهای سال که والدین فرزندان خود را از شما تحویل می‌گیرند حق امانت رعایت شده باشد.

وی صداقت را در روند تربیتی و آموزشی مهم خواند و ادامه داد: قرآن کتاب هدایت انسان است که در آن داستان‌های بسیاری آورده شده که تمامی این داستان‌ها برای هدایت و تربیت انسان آورده شده است.

بنیان گذارطرح تربیت مربی کودک ونوجوان حوزه علمیه قم افزود: داستان یکی از مقولاتی است که به راحتی می‌توان با بهره‌گیری از آن با کودکان ارتباط برقرار کرد، البته باید کودکان را در داستان گویی همراه کرد.

حجت الاسلام راستگو با اشاره به اینکه مکانی که کودکان در آن آموزش می‌بینند نیز حائز اهمیت است، تصریح کرد: همچنین مربیان می‌بایست به نحوه پوشش و رنگ‌هایی که در پوشش استفاده می‌کنند، توجه کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها