رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در نخستین جلسه مجمع مشورتی توسعه شبستر با اشاره به پتانسیل‌ها و استعدادهای مختلف در شهرستان شبستر گفت: همه این استعدادها نشان‌دهنده این است که زمینه‌های لازم برای خیز توسعه‌ای در این شهرستان وجود دارد.
کد خبر: ۸۹۶۸۰۹۳
|
۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، داود بهبودی  اظهار کرد: با همه تلاش‌های دولت متاسفانه وضعیت طوری است که همه گله‌مند هستند؛ بهره‌مندی‌ها و برخورداری ها به ظاهر افزایش یافته ولی رضایتمندی بوجود نیامده است.
وی افزایش رضایتمندی را یکی از ابعاد توسعه خواند و افزود: نارضایتی مردم نشان می‌دهد که ما راه را درست نرفته ایم.
بهبودی تصریح کرد: در مقطعی دولت و مردم فکر کرده‌اند که همه کارها را باید دولت انجام دهد ولی اکنون همه متوجه شده‌اند نباید همه بار توسعه بر دوش دولت گذارده شود؛ دولت می‌تواند صرفا نقش تسهیل‌گری ایفا کند و نقش اصلی را در امر توسعه مردم به عهده دارند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در عین حال خاطرنشان ساخت: نقاط ضعف و نواقص نباید به منفی بافی منجر شود؛ ولی اگر بخواهیم واقع نگر باشیم وضع کشور خوب نیست و لازم است مردم پا به میدان گذاشته و خود نقش تولی‌گری توسعه را برعهده گیرد.
این اقتصاددان ابراز داشت: در شهرستان شبستر استعداد خوبی برای یک خیز توسعه‌ای وجود دارد؛ از این‌رو آحاد مختلف مردم چه روحانیت، چه دانشگاهیان و چه فعالان اقتصادی و اجتماعی و فرهمگی همگی باید دست به دست هم داده و شهرستان را از چنگ مشکلات مختلف برهانند.
وی با بیان اینکه وجود صرف چنین جلساتی که با حضور نخبگان شهرستان تشکیل می‌شود مایه برکت و زمینه ساز اتفاقات مبارکی می تواند باشد، افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان دست همه اقشار ذینفوذ و گروه‌های مرجع در شهرستان را برای طی مسیر توسعه شهرستان به گرمی می‌فشاریم.
بهبودی با اشاره به مشکلات کشاورزی در شهرستان ایجاد تسهیل گران تولید و فروش را یکی از راهکارهای موثر برای حل مشکلات این حوزه ذکر کرد.
لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه چند تن از نخبگان و فعالان حوزه‌های دانشگاهی، اقتصادی و اجتماعی و نیز امام جمعه این شهرستان به ایراد نکته نظرات خود پرداختند.

ارسال نظرات