خبرهای داغ:
وزیر سابق اطلاعات، گفت: فتنه ۸۸ تمام نشده بلکه با اقدام بزرگ ملت ایران در ۹ دی متوقف شد و بعد از توقف با طراحی همان فتنه گران با عوامل داخلی و خارجی، با طراحی جدید به حرکت درآمد.
کد خبر: ۸۹۶۸۰۰۳
|
۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، حجت الاسلام حیدر مصلحی، شامگاه چهارشنبه، در جمع بسیج اساتید استان اصفهان، با بیان اینکه در فتنه 88 یک نکته قابل توجه این است که یک حادثه تاریخی را هر سال به عنوان یک حرکت عظیم یادآور باشیم، افزود: باید تاریخ را همواره مرور کنیم چراکه تاریخ در بین علوم جایگاه ویژه ای دارد و امروز کشورهایی که ادعای پیشرفت علمی دارند حدود 80 درصد علوم خود را از تکرار و تنها 20 درصد از پیشرفت علم بهره می‌برند.
وی با اشاره به خاطرات مستر همفر به عنوان یکی از مستشاران انگلیسی در دوره ای که کشورهای اسلامی مستعمره انگلیس بودند، تصریح کرد: همفر می‌نویسد ما متوجه شدیم در خانه مسلمانان سرمایه عظیمی وجود دارد که در کشورهای اسلامی آن را با کمترین سرمایه در هند جمع آوری کردیم و بخشی را به اروپا منتقل کردیم و چون هند به استقلال رسید بخشی را نتوانستیم انتقال دهیم.

*اولین بهره برداری از تاریخ محکم ایستادن و دل قوی کردن است

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه در اروپا نهضت ترجمه به راه انداختند که حاصل آن پیشرفت امروز بشر شده است، خاطرنشان کرد: در کتابخانه هند و لندن کتاب های ارزشمندی است که حاصل کتب جمع آوری شده از مسلمین است.
وی در ادامه یادآور شد: علمی که امروز در اروپا و آمریکا رخ نمایی می‌کند برای تاریخ و بهره برداری تاریخ سرمایه گذاری قابل توجهی کرده البته در کتاب های تاریخ، تاریخی که به دنیای جهان سوم القا می کنند با تاریخی که به کشور خودشان القا می کنند متفاوت است چنانچه به آنان می‌گویند تاریخ نباید تکرار شود و به ما القا می‌کنند تاریخ باید همواره تکرار شود.
مصلحی با بیان اینکه قرآن کتاب هدایت بشریت برای تاریخ بیش از دو هزار آیه تاریخی دارد و شدیدا به مباحث تاریخی می‌پردازد، عنوان کرد: خدا در قرآن فلسفه تاریخ را اینگونه بیان می کند که اولین بهره برداری از تاریخ محکم ایستادن و دل قوی کردن است و اینکه بفهمیم مسیری که می‌رویم حق است.
وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه ما از تاریخ اینگونه بهره می‌بریم که دیگر اجازه ندهیم سر امام حسین(ع) بالای نیزه برود افزود: این اجازه ندادن عمدتا توسط یک گروه قلیل شکل می‌گیرد همانطور که در دوران هشت سال جنگ نیز 800 هزار نفر پا به رکاب جبهه ها بودند اما این عده قلیل هشت سال در مقابل دشمن افتخار آفریدند.
وزیر سابق اطلاعات پیرامون فتنه 88 با بیان اینکه این ماجرا دو بازیگر داخلی و خارجی داشته تصریح کرد: بازیگران خارجی دو دسته منطقه ای و فرامنطقه ای بودند که بازیگران منطقه ای شامل عربستان و حوزه خلیج فارس بودند.

*در فتنه 88، دستکاه های اطلاعاتی حوزه خلیج فارس به نبابت از  CIA و MI6 و موساد اقدام می کردند

وی با اشاره به اسناد موجود وزارت اطلاعات از فتنه 88 عنوان کرد: دستگاه های اطلاعاتی کشورهای اطراف خصوصا حوزه خلیج فارس در فتنه 88 به نیابت از CIA و MI6 و موساد اقدام می کردند.
مصلحی با بیان اینکه در دستگاه اطلاعاتی یکی از چیزهایی که جایگاه قابل توجهی دارد منبع اطلاعاتی است تشریح کرد: منبع در دستگاه های اطلاعاتی آنقدر ارزشمند است که نیروی اطلاعاتی وقتی بازنشسته می‌شود هم منبع را لو نمی‌دهند در حالیکه در فتنه 88 کشورهای اطراف ما بخش عمده منابعشان در داخل کشور را در اختیار ام آی سیکس و سی آی ای قرار دادند.
وی با تاکید بر این مهم که فتنه 88 تمام نشده بلکه با اقدام بزرگ ملت ایران در 9 دی متوقف شد و بعد از توقف با طراحی همان فتنه گران با عوامل داخلی و خارجی با طراحی جدید به حرکت درآمد تصریح کرد: نظام و انقلاب با مدیریت حکیمانه رهبری در موقعیت های مختلف طراحی های دشمن را متوقف کردند.

*دشمن در سال 92 طراحی سنگینی کرده بود که فتنه 88 را ادامه دهد 

وزیرسابق اطلاعات، با بیان اینکه دشمن در سال 92 طراحی سنگین کرده بود که فتنه 88 را ادامه دهد خاطرنشان کرد: هدایت رهبری و اقدامات اطلاعاتی دقیق، دشمن را به خاک و خون کشید چراکه دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی به دلیل ولایت مداری و تبعیت از ولایت دستگاه بسیار قوی و کارآمد و در دنیا مطرح است.
وی با اشاره به جملات امروز رهبری مبنی بر اینکه امروز در کشور ما مایه ننگ و خجالت است کسانی که 10 ساله کشور را در اختیار دارند اپوزوسیون نظام شده اند افزود: در انتخابات 88 افرادی که نظام در دوره 20 ساله در اختیارشان بود اپوزوسیون نظام شدند و مردم مقابل این افراد ایستادند.
مصلحی با بیان اینکه سران فتنه به دو دسته پشت صحنه و درصحنه تقسیم می شوند تصریح کرد: یکی از اقدامات فتنه 88 که توسط یکی از سران پشت صحنه فتنه اتفاق افتاد این بود که آقازاده یکی از مسئولان 200 میلیون تومان پول هزینه کرد تا چاقوکش ها و الواط را به وسیله یک زن زناکاری که از اروپا به ایران آمده به میدان بیاورد.
وی افزود: سال 88 مشاهده کردیم چهارراه میدان حج و زیارت تهران محل رفت و آمد گروه خاصی است که اقدامات منسجمی انجام می‌دهند و قتل ندا آقاسلطان را نیز در همین محل انجام دادند.

*هنگامه شهیدی یک سال ونیم قبل از انتخابات به روزنامه های اصلاحات خط دهی می کرد

وزیر سابق اطلاعات در تبیین حرکت‌های دیگری که در امتداد فتنه 88 توسط عوامل پشت صحنه انجام شد تشریح کرد: یک سال ونیم قبل از انتخابات 88 خانمی به نام هنگامه شهیدی در لندن به روزنامه های زنجیره ای اصلاحات آمریکایی خط دهی می‌کرد و مجموعه ای را شکل داده بود که مقالاتی را در رابطه با انتخابات 88 منتشر می‌کرد.
وی افزود: این خانم سه ماه قبل از انتخابات به ایران می‌آید و مشاور کانون زنان یکی از کاندیداها می‌شود همچنان که به افرادی از جمله رئیس دولت اصلاحات متصل بوده و سرانجام بستر را به گونه ای طراحی می‌کنند که زمینه پذیرش تقلب از داخل فراهم شود.
مصلحی با بیان اینکه شش ماه قبل از انتخابات کمیته ای بنام صیانت از انتخابات شکل می‌گیرد اظهار کرد: این کمیته در مسیر هدفی است که دشمن در برنامه میان مدت برنامه ریزی کرده و شهاب الدین طباطبایی مسئول این کمیته می‌شود که در برنامه ریزی این کمیته دو هدف بیان می‌شود که اگر برنده شدیم علت آن را کمیته صیانت معرفی می‌کنیم و اگر باختیم کلید آن را تقلب معرفی می‌کنیم و دنبال می‌کنیم تا به نتیجه برسیم.
وی با اشاره به اینکه یک اقدام دیگر عوامل پشت صحنه این بود که برای تیمی از روزنامه های زنجیره ای دوره آموزشی در قطر توسط آمریکایی ها برگزار ‌کنند، تصریح کرد: این تیم رسانه ای امروز نیز همچنان در کشور فعالیت می‌کنند و به اقدامات طراحی شده توسط سرویس‌های اطلاعاتی غرب تن می‌دهند.

*یکی از تیم های جاسوسی که برای CIA کار می‌کرد تیم سیدمهدی هاشمی بود

وزیر سابق اطلاعات در خصوص یکی از مهره های نفوذ در ایران یادآور شد: اردشیر امیرارجمندی که مشاور درجه یک سران فتنه بود به محض اینکه از ایران رفت با وصل شدن به CIA طراحی تحریم‌ها را انجام داد.
وی افزود: یکی از تیم های جاسوسی که برای CIA کار می‌کرد تیم سیدمهدی هاشمی بود که از قبل از انقلاب عامل CIA بود و بعد از انقلاب یک تیم سنگین شکل داد و یکی از اقدامات آن‌ها نفوذ سنگین و پیشبرد اهداف استکبار بود تا جایی که با قرار گرفتن در کنار قائم مقام رهبری در ارکان نظام نفوذ و نقشه های خود را دنبال کردند و در فتنه 88 نیز این باند کمک بزرگی به سازمان های جاسوسی کرد.

وی در تبیین نقش جاسوس‌ها در تصویب برجام ابراز کرد: وزیر امور خارجه آمریکا یکی از افرادی که الان در آمریکا با CIA کار می کند و در مقطعی در شورای علی امنیت ملی جایگاه داشته را به عنوان شخصی که در برجام بیشترین کمک را به آن ها کرده معرفی می‌کند.
وزیر سابق اطلاعات در رابطه با ماجرای غنی‌سازی هسته ای و جریانی که دشمن با نفوذ در آن در صدد توقف آن برآمده تصریح کرد: بنده با شهید احمدی روشن در رابطه بودم اما مشاهده کردم چند ماهی ناپدید شد که پس از آن در اولین دیدار به من گفت ما برای مصرف دارویی کشور نیازمند غنی سازی 20 درصد بودیم و هیچ کشوری آن را در اختیار ما قرار نمی داد اما من با گروهی از جوانان روی این قضیه کار کردیم و اکنون به تولید 20 درصد رسیده ایم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی این قضیه را برای مسئولان تعریف کردم با پوزخند گفتند مگر در کشور جهان سوم چنین چیزی ممکن است و این امر نشان دهنده آن است که مسئولین توان داخل را باور ندارند چنانچه در سال گذشته رشته فیزیک هسته ای را از دانشگاه ها حذف کردند.
مصلحی در پایان در پاسخ به مسئولینی که تحریم را عامل همه مشکلات معرفی می کنند ابراز کرد: اگر تحریم هستیم و در بحث اقتصادی تحریم ها ما را زمین گیر کرده چگونه در دو سال گذشته ماشین های خارجی آخرین سیستم با قیمت بالای هشت میلیارد تومان در کشور وارد شده حال آنکه این دلارها می‌توانست صرف واردات مواد اولیه کارخانجات ما شود و کشور را از بیکاری و رکود نجات دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها