امام جمعه بم گفت: عده ای در کشور که چه بسا مسئولیت هایی هم دارند و حتی یک بار هم موضوع فتنه را بر زبان نیاوردند، می خواهند این مسئله و حماسه بزرگ ۹ دی به فراموشی سپرده شود و ذهن مردم را از آن منحرف کنند.
کد خبر: ۸۹۶۷۹۹۸
|
۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام قاسم دانشی، امام جمعه بم به مناسبت فرا رسیدن ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت بیان داشت: فتنه ۸۸ نیازمند کالبدشکافی مفصلی است و با وجود آنکه طی چند سال اخیر این کار انجام شده اما باز هم نیاز است و ضرورت گرامیداشت ۹ دی بیشتر باید تأکید شود.

 

وی گفت: متأسفانه عده ای در کشور که چه بسا مسئولیت های مختلفی هم دارند و حتی یک بار هم موضوع فتنه را بر زبان نیاوردند، می خواهند این مسئله و حماسه بزرگ ۹ دی به فراموشی سپرده شود و ذهن مردم را از آن منحرف کنند در حالیکه رهبری فرمودند فتنه خط قرمز نظام است.

 

امام جمعه بم با تأکید بر اینکه ۹ دی باید هر سال باشکوه تر از قبل برگزار و این حماسه بزرگ گرامی داشته و ابعاد آن تبیین شود؛ با طرح این پرسش که آیا خطر فتنه فقط متوجه سران فتنه بود؛ اظهار داشت: البته که هر کسی ممکن است به نوعی گرفتار این مسئله شود و آن وقتی است که بصیرت نباشد.

 

وی با استفاده از فرمایشات مقام معظم رهبری بصیرت را بسان قطب نما دانست و با بیان اینکه اگر کسی در میدان جنگ، جهت شناسی نداند ممکن است در محاصره دشمن قرار گیرد؛ تقوای الهی را زمینه ساز بصیرت خواند و تأکید کرد: انگیزه ها باید خدایی باشد نه برای هوی و هوس و مقام؛ حب و بغض هم باید خدایی باشد زیرا اگر نباشد همچنان باعث فتنه انگیزی است.

 

حجت الاسلام دانشی کوته فکری و دلبستگی به دنیا را از دیگر عوامل زمینه ساز فتنه برشمرد و تصریح کرد: در فته ۸۸، بی بصیرتی باعث سوء استفاده دشمن شد و ضربه به حیثیت ملت زد و انتخابات را خدشه دار کرد اما لطف الهی و عنایات معصومین و تیزبینی و درایت و تدابیر حکیمانه رهبری و همراهی ملت، فتنه را خنثی و حماسه بزرگ ۹ دی را رقم زد که اگر ملت همین مسیر را ادامه دهد، دشمنان هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

 

منبع: شبستان

ارسال نظرات