نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی:

کیفیت را نباید فدای کمیت کنیم

نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمیت و کیفیت در کشور نابرابر است، افزود: نباید کیفیت را فدای کمیت کنیم و باید برای افراد تحصیلکرده شغل متناسب با شخصیت آن‌ها را ایجاد کنیم.
کد خبر: ۸۹۶۷۹۴۹
|
۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سید احسن علوی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در جلسه کارگروه اشتغال استان کردستان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: ضمن ابراز نارضایتی از بسته شدن مرز‌های استان کردستان گفت: یکی از مشکلات اساسی ما این است که حرف و عمل مسئولان یکی نیست و علی رغم اینکه مسئولان در سخنان خود حمایت همه جانبه از کردستان را اعلام می‌کنند، اما در عمل عکس این سخنان را شاهد هستیم.

از سال ۸۴ تا ۹۵، هشت میلیون نفر به افراد سن جویای کار اضافه شده است که از این تعداد یک میلیون و ۴۵ هزار نفر فعال شده و ما بقیه غیر فعال هستند.

وی افزود: در حال حاضر نرخ مشارکت در روستا‌ها پایین آمده و در شهر‌ها بالارفته است، که این آمار نسبت به معیار‌های جهانی نگران کننده است.

وی بر لزوم توزیع ثروت در کشور تاکید و عنوان کرد: عوامل ذکر شده موجب ایجاد شکاف توسعه ای، نابرابری و توزیع نامتعادل بین استان‌های کشور شده است.

علوی با بیان اینکه ما نتوانسته ایم نیاز‌های اولیه خانواده‌ها را تامین کنیم عنوان کرد: در حال حاضر نسبت افراد غیر فعال و بی کار نسبت به جمعیت ۵۰ درصد است و این مهم موجب افزایش نابسامانی اجتماعی و جرم و جنایت در جامعه شده است.

علوی ضمن ابراز نارضایتی از بسته شدن مرز‌های استان کردستان افزود: یکی از مشکلات اساسی ما این است که حرف و عمل مسئولان یکی نیست و علی رغم اینکه مسئولان در سخنان خود حمایت همه جانبه از کردستان را اعلام می‌کنند، اما در عمل عکس این سخنان را شاهد هستیم.

وی عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر به اندازه کافی مسکن، زیرساخت‌ها و طرح جامع راهبردی در کشور نداریم و با این شرایط دنبال پول می‌گردیم، در حالیکه باید به دنبال اقدامات اساسی و راهکار‌های موثر از جمله آموزش، بیمه و ... باشیم تا بتوانیم اشتغال‌هایی پایدار ایجاد کنیم.

وی بیان کرد:همه ما در کشور مقصر هستیم چرا که بدون هیچ ساز و کار مشخصی عمل میکنم و همین امر ما را با مشکل مواجه کرده است.

نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی از وزیر کار درخواست کرد که کردستان را با نگاه ویژه تری ببینند چرا که اگر بخواهیم از رشد پدیده‌هایی همچون داعش در منطقه جلوگیری کنیم، تنها راهکار اشتغال زایی برای جوانان است.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار