هفتمین همایش انتقال سنت های مرسوم مازندران در بابل برگزار شد

هفتمین همایش انتقال تجربیات فرهنگی ، اجتماعی، هنری، اقتصادی مازندران در قالب شعر، موسیقی، هنر و ... با نام" شلاب" با حضور معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان بابل برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۶۷۹۴۷
|
۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، دکتر حسینی با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش ها انتقال تجربیات فرهنگی از نسلی به نسل دیگر است گفت: در شرایط عادی که مردم فرصت دیدن بعضی از آداب و سنن محلی مازندرانی را ندارند، این فرصت برای آنها ایجاد شده تا با چالش بعضی از مسائل اجتماعی، فرهنگی، سنت های قدیمی و جدید و درهم آمیختن این مسائل با یکدیگر آشنا شوند.
معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه دلبستگی افراد جامعه به فرهنگ و داشته‌های فرهنگی خود از ویژگی بارز مردمان این عصر است افزود: فرصت بسیار اندک برای انتقال ذخیره و تحلیل اطلاعات و داشته های کهنسالان این سرزمین به عنوان ذخایر ارزشمند فرهنگی یک آسیب محسوب می شود، زیرا با از دست دادن هر کدام از این عزیزان کتابی شفاهی امکان انتشار را از دست می‌دهد و دانش ضمنی جای گرفته در دل های آنان برای همیشه نهفته باقی می‌ماند.
70 مقاله به دبیر خانه این همایش ارسال شده که 22 مقاله در غالب یک کتاب به نام "وارش" چاپ و رونمایی شد.
برای جمع آوری مطالب این کتاب 428 صفحه ای با تیراژ 500 نسخه، 10 نویسنده زن و 38 نویسنده مرد همکاری داشته و 88 موضوع کلیدواژه در آن قرار گرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار