امام جمعه بسطام:

امروز حرف اول کل جهان اسلام را شیعه می‌زند/برای اسلام خون‌ها ریخته شده تا ولایت بماند

امام جمعه بسطام در مراسم جشن ولادت امام عسکری (ع) در شاهرود گفت: امروز حرف اول کل جهان اسلام را شیعه در بین مذاهب دیگر می‌زند.
کد خبر: ۸۹۶۷۹۳۷
|
۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام سیدعلی رضوی نسب در مراسم جشن میلاد امام عسکری (ع) که با حضور پرشور مردم در مسجد امام عسکری (ع) شاهرود برگزار شد در سخنانی با اشاره به حدیثی از امام عسکری (ع) اظهار کرد: امام عسکری (ع) می‌فرماید (یک ساعت تفکر، از هفتد سال عبادت بدون تفکر بهتر است) و نمونه اش شیطان که شش هزار سال به نقلی عبادت کرد، اما یک لحظه فکر نکرد و برای همیشه بدبخت شد و یا افرادی که خودکشی می‌کنند یا مرتکب قتل می‌شوند برای اینکه یک لحظه فکر نمی‌کنند.
وی با اشاره به اینکه در قرآن بیش از ۴۵۸۰ بار تاکید بر فکر و بکارانداختن تفکر شده است افزود: شخصی نزد پیامبر رفت و از ایشان نصیحتی خواست و پیامبر سهبار تاکید فرمودند: عملی می‌کنی و بعد فرمود: (هر وقت تصمیم گرفتی کاری انجام دهی اول آینده را ببین و بعد انجام بده) و تاکید بر آینده نگری دارد.
رضوی نسب با اشاره به حدیث امام عسکری خاطر نشان کرد: امام عسکری در حدیثی بیان می‌فرماید (دو خصلت مافوق ندارد اول ایمان به خدا و دوم خدمت به خلق است) و محدث نوری بین تمام احادیث تحقیق کرد تا ببیند بالاترین ثواب برای چه عملی است که به زیارت امام حسین (ع) رسید و بعد از مطاله بیشتر خدمت به خلق ثوابش بالاتر از یارت امام حسین (ع) را یافت.
وی با بیان اینکه ۷ امام کنیزه زاده و ۵ امام آزادزاده هستند بیان کرد: امام علیو حسن و حسین و باقر و صادق (ع) آزاد زاده اند و مابقی امام‌ها مادرشان خارجی و کنیز بوده اند و کشور‌های مختلف و با جریاناتی این اتفاق رخ داده و مادر امام عسکری سوسن و خارجی بوده است.
وی با اشاره به نتیجه مطرح کردن این موضوع گفت: مقدرات الهی براین بوده که این‌ها از مادر خارجی باشد، اما همانطور که زیارت مانند وارث می‌خواهیم از ارحام مطهره بودند و هیچ امامی مادرش بی دین نبوده و اهل خداشناسی بوده اند.
امام جمعه بسطام تصریح کرد: هر رحمی لیاقت ندارد امام را مدتی در خود نگهدارد و پرورش دهد و امام عسکری بعد از خودش مادرش را وصی قرار داد چرا که اذهان را به ظاهر از امام بعد خود منحرف کند و باید این را دانست که مادر جعفر کذاب سوسن نبوده است.
وی با بیان اینکه امام عسکری از ۲ سالگی تا پایان عمر ۲۸ ساله خود تحت نظر و زندانی بوده است گفت: برای این اسلام استخوان‌ها خورد شده و سیلی‌ها و پهلو‌ها شکسته و خون‌ها ریخته شده تا ولایت به ما برسد و باید قدر اسلام ولایت را بدانیم و ما اگر آن‌ها را ندیدیم انقلاب اسلامی و شهدا را دیدیم که تا امروز نیز این شهید دادن‌ها هست تا اسلام برای آیندگان بماند.
رضوی نسب با بیان اینکه اسلام تا امروز محکم ایستاده است تاکید کرد: امروز حرف اول کل جهان اسلام را شیعه در بین مذاهب دیگر می‌زند.
وی با بیان اینکه بیشترین کرامات و علوم غیبی از امام عسکری (ع) بیان شده است عنوان کرد: در طول شش سال امامت امام عسکری بیش از ۳۹۰ کرامت و معجزه و علوم غیبی از امام عسکری نقل شده با اینکه دوران امام سخت‌ترین دوران در بین ائمه اطهار بوده است.
امام جمعه بسطام با اشاره به علت سختی این دوران گفت: خلفا بنی عباس تحقیق کرده بودند که از امام عسکری فرزندی می‌آید که با ظلم و ستم مبارزه می‌کند و دنیا را پر از عدل و داد می‌کند و نمی‌خواستند این اتفاق رخ دهد و برای همین امام طول عمر خود در زندان بود تا نتواند فرزندی بیاورد و یا اگر هم فرزندار شد او را بکشند، اما از این غفلت کردند که خدا حافظ است.
وی با بیان اینکه همه دنیا بخواهند اتفاق نیفتد و خدا بخواهد خواهد افتاد افزود: امام زمان (عج) به دنیا آمد و توسط فرشتگان به آسمان رفت و وقت شهادت امام عسکری (ع) برای نمازگذاردن بر پیکر پدر پدیدار شد و همه فهمیدند امام زمان متولد شده و هست.
در این مراسم کربلایی محمدرضا اسلامی و علی اکبر نظری به مولودی خوانی پرداختند و زیارت امام عسکری(ع) قرائت شد.
این مراسمبه همت اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان و امام جماعت و هیئت امنا مسجد امام حسن عسکری(ع) شاهرود برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار