با حضور هنرمندان خوشنویس سراسر کشور،

آغاز به کار دومین دوسالانه خوشنویسی کوردی در چهار نگارخانه سنندج

دومین دوسالانه خوشنویسی کوردی شامگاه دیروز با حضور مدیرکل هنر‌های تجسمی و هنرمندان خوشنویس سراسر کشور در نگارخانه ارشاد سنندج آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۹۶۷۹۰۱
|
۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، صابر میکائیلی، دبیر دومین دوسالانه‌ی خوشنویسی کوردی در این آیین در سخنانی عنوان کرد: به یمن وجود قریب به اتفاق هنرمندان خوشنویس سراسر کشور امروز شاهد افتتاح دومین دوسالانه خوشنویسی کوردی در سنندج هستیم.

میکاییلی، با اشاره به فراخوان این رویداد فرهنگی اذعان کرد: گام اول دوسالانه‌ی خوشنویسی کوردی همزمان با سال ۹۴ و به همت انجمن خوشنویسان سنندج و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان برداشته شد.

وی با بیان اینکه این رویداد در وهله اول با هدف اشاعه خوشنویسی در منطقه و ایران برگزار می‌شود، اضافه کرد: اهمیت بخشیدن به ادبیات و تکست کوردی، حضور هر چه بیشتر این بخش از ادبیات ملی در چهارچوب فضای تابلو‌های خوشنویسی ایران از جمله اهداف تعریف شده برای دوسالانه‌های خوشنویسی کوردی است.

وی افزود: بعد از اعلام فراخوان ۱۸۵ اثر به دبیرخانه رسید و طبق برنامه به کسانی که آثارشان در بازبینی اولیه پذیرفته شده بودند اعلام شد تا اصل آثار را به دبیرخانه‌ی دوسالانه روانه کنند.

دبیر دومین دوسالانه خوشنویسی کوردی ادامه داد: دبیرخانه‌ی دومین دوسالانه بعد از انتشار فراخوان در سطح کشور درتیرماه ۹۶ آمادگی خود را برای‌پذیرش‌آثار از‌اساتید و هنرمندان سراسر کشور اعلام کرد.

در ادامه این مراسم مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، شهردار سنندج، جمعی از مسئولان استان، هنرمندان خوشنویس و شرکت کنندگان در آیین افتتاحیه این رویداد فرهنگی، از آثار راه یافته به بخش نهایی دوسالانه خوشنویسی کوردی که در گالری‌های سوره سینما بهمن، نگارخانه ارشاد، نگارخانه سنه و نگارخانه دیار سنندج در معرض بازدید عموم قرار گرفته است، بازدید کردند.

میکاییلی به بررسی نهایی آثار راه یافته به این جشنواره اشاره کرد و تصریح کرد: برای بار دوم بعد از بررسی نهایی تعداد ۱۷۱ اثر در سه رشته‌ی نستعلیق، شکسته‌ی نستعلیق و گرایش‌های نوین به دوسالانه راه پیدا کردند.


انتهای پیام/7727
ارسال نظرات