خبرهای داغ:
با تدریس مربی بین المللی کوکران

آغاز کارگاه ۳ روزه آموزش مرور سیستماتیک کوکران در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

کارگاه ۳ روزه آموزش مرور سیستماتیک کوکران به همت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود باتدریس مربی بین المللی کوکران آغاز شد.
کد خبر: ۸۹۶۷۸۸۵
|
۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ کارگاه ۳ روزه آموزش مرور سیستماتیک کوکران به همت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود باتدریس مربی بین المللی کوکران و حضور ۳۵ نفر از اعضای هیات علمی دانشجویان دکتری و پژوهشگران آغاز گردید.
دکتر رضا چمن رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در آیین گشایش این کارگاه با اشاره بر اهمیت استفاده از شواهد علمی دقیق در تصمیم گیری و تولید دستورالعمل وفواید مطالعات مرور سیستماتیک گفت: توسعه و گسترش کمی و کیفی مطالعات مرور سیستماتیک و متاآنالیز (فراتحلیل) در سال‌های اخیر بویژه از سال ۲۰۰۵ به بعد و تولید مقالات مربوطه که علاوه بر حیطه‌های پزشکی و سلامت سایر فیلد‌های بین رشته‌ای را نیز در برگرفته است بیانگر فواید و آثار مثبت این مطالعه از نظر صرفه‌های اقتصادی، منابع انسانی و زمان و قدرت بالای این مطالعات در تولید و خلق شواهد است.
وی درادامه افزود: مطالعات مرور سیستماتیک دارای ویژگی و مراحلی است که در پژوهشگران ایجاد علاقه می‌کند و واجد جذابیت‌هایی است که با ایجاد توانمندی در جهت هدایت پایان نامه و راهنمایی و مشاوره دانشجویان می‌تواند گرایش روز افزون به این دسته از مطالعات در بین محققین و اعضای هیات علمی را بدنبال داشته باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به سیاست‌های دانشگاه در مسیر بین المللی سازی اشاره کرد و بیان کرد: در راستای ماموریت‌های دانشگاه و سیاست بین المللی سازی معتقد به افزایش ارتباط و تعاملات علمی و استفاده از تجربیات اساتید مطرح دنیا می‌باشیم که برگزاری این کارگاه ۳ روزه با حضور خانم دکترجهانفر که صاحب نظر و مربی بین المللی کوکران می‌باشد برهمین اساس می‌باشد.
شایان ذکر است این کارگاه با هدف مرورکوکران و آشنایی کلی با چگونگی انجام مرور سیستماتیک و کارعملی نرم افزارمتاآنالیز داده‌های مطالعات مروری با تدیس دکتر شایسته جهانفر اپیدمیولوژیست باروری، دانشیار دانشگاه بریتیش کلمبیای کانادا، مربی بین المللی کوکران و مدرس دانشگاه میشیگان آمریکا با مشارکت فعال ۳۵ شرکت کننده که درگروه‌های ۵-۶ نفره به همراه یک تسهیل کننده در روز‌های ۶ لغایت ۸ دی ماه جاری در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برگزار می‌گردد.
 
آغاز کارگاه ۳ روزه آموزش مرور سیستماتیک کوکران در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها