در مراسم یادواره شهدا عنوان شد؛

شهدا قهرمانان واقعی تاریخ هستند/رمز پیروزی در دفاع مقدس ولایت مداری بود

مراسم یادواره شهدا با حضور سردار معروفی فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان درشهرستان هیرمند برگزار شد
کد خبر: ۸۹۶۷۸۴۸
|
۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹

به گزارش خبرنگار بسیج از هیرمند؛ مراسم یادواره شهدای شهرستان هیرمند با حضور سردار معروفی فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در این شهرستان برگزار شد.
در این مراسم سرهنگ پاسدار جواد رضایی فرمانده بسیج سپاه شهرستان هیرمند اذعان داشت: شهیدان قهرمانان واقعی تاریخ هستند، کسانی که از جنس آسمان بودند و به آسمان بازگشتند.
وی افزود: شهیدان، گوشه ای از درس عاشورا را که از سالار شهیدان امام حسین(ع) فرا گرفته بودند در دفاع مقدس به نمایش گذاشتند.
فرمانده بسیج سپاه شهرستان هیرمند در ادامه به شهدای شاخص منطقه سیستان اشاره کرد و گفت: شهیدان برای سرافرازی این مرز و بوم پا به میدان نبرد گذاشته اند و امروز وظیفه تک تک مردم است که فرهنگ ایثار و شهادت را در بین جوانان گسترش دهند.
سرهنگ رضایی با بیان اینکه تفکر شهدا را باید شناخت، ادامه داد: فلسفه برگزاری یادواره شهداء تنها یاد بود نام آن بزرگوران نیست بلکه راه شهدا را باید شناخت و آن را به جوانان آموخت.
ححت الاسلام ابراهیم گزمه امام جمعه شهرستان هیرمند نیز در این مراسم یکی از شاخصه های شهداء را ولایت مداری دانست و گفت: در وصیت نامه شهداء همه ی آنان پیروی از ولایت فقیه را توصیه و تاکید داشته اند.
وی ادامه داد: ولایت مداری بزرگترین درسی است که جاماندگان از دفاع مقدس می توانند از شهداء بیاموزند، بسیاری از افراد در این دانشگاه رفوزه شدند و بسیاری نیز سربلند بیرون آمدند.
امام جمعه شهرستان هیرمند خاطرنشان کرد: امروزه راز و رمز موفقیت کشور در همه ی عرصه ها در ولایت مداری خلاصه می شود، زیرا بدون ولایت ما نابود شدنی هستیم و این ولایت است که به کشور عزت می دهد.
وی گفت: اگر انقلاب اسلامی ایران، به ثمر رسید، نتیجه ولایت مداری مردمی بود که از امام راحل(ره) پیروی کردند و دستورات ایشان را در مسیر درست به کار گرفتند.
امام جمعه شهرستان هیرمند بیان داشت: در سال 88 فتنه گران با همه ی توان به میدان آمدند تا انقلاب اسلامی را سرنگون سازند اما مردم بصیر و آگاه ما به میدان آمدند و طومار فتنه گران را برچیدند.
حجت الاسلام گزمه گفت: امروز برخی ها در کشور 9 دی را کمرنگ و بی ارزش جلوه می دهند اما ما باید سال به سال این حماسه بزرگ را پررنگ تر برگزار کرد .
محمد علی پیری فرماندار شهرستان هیرمند نیز در این مراسم گفت: شهدا بزرگترین سرمایه کشور محسوب می شوند.
وی افزود: در دوران طاغوت و ستم شاهی بسیاری از مردم در کمترین شرایط زندگی به سر می بردند بنابراین، سرمایه اجتماعی مردم جمع شد و به فرمان امام راحل، این رژیم ستمگر را سرنگون ساختند.
فرماندار هیرمند تصریح کرد: در دفاع مقدس، دنیا در برابر انقلاب اسلامی قرار گرفت اما این رشادت شهداء بود که اجازه نفوذ دشمن را به یک وجب از خاک میهن را ندادند.
پیری اظهار داشت: امروز تکلیف مادر برابر شهدا این است که از ولایت فقیه طبعیت کرده و همواره گوش به فرمان ایشان باشیم،خدمت به مردم مهمترین دغدغه رهبریست لذا می طلبد که مسئولین امر در این راستا گام بردارند تا رضایت شهداء را جلب کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار