طرح تربیت حافظان قرآن کریم در زندان‌های استان زنجان در راستای ترویج بیش از پیش فرهنگ غنی قرآنی و نیز اشاعه معنویت در بین اقشار آسیب دیده جامعه، طرح راستی آزمایی تربیت حافظان قرآن اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۹۶۷۶۸۸
|
۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،  مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جمع قاریان و حافظان قرآنی گفت: با هماهنگی اداره کل زندان‌ها طرح آزمون سراسری حفظ قرآن کریم به یاد استاد سید مهدی فاطمیون در زندان‌های استان زنجان برگزار می‌شود.

 حجت‌الاسلام و المسلمین جعفر جنتی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در راستای ترویج معارف دینی و قرآنی طرح‌های متعددی اجرا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این اداره کل طبق تفاهم‌نامه منعقده با ادارات مختلف برنامه‌ها و طرح‌های قرآنی را با هدف گسترش و تشویق مردم به فعالیت‌های قرآنی اجرا می‌کند،اظهار داشت: استقبال از طرح‌های اجرایی در این بخش مطلوب است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین از اجرای طرح آزمون سراسری حفظ قرآن کریم در زندان‌های زنجان خبر داد و افزود: این طرح در راستای ترویج بیش از پیش فرهنگ غنی قرآنی و نیز اشاعه معنویت در بین اقشار آسیب دیده جامعه، طرح راستی آزمایی تربیت حافظان قرآن اجرا می‌شود.

وی با بیان این که توجه اداره زندان به انس بیشتر زندانیان با قرآن مایه مباهات است، اظهار داشت: لازم است، جامعه به این گونه اقدامات اصلاح و تربیت در زندان‌ها توجه ویژه داشته باشد.

جنتی با قدردانی از مسؤولان زندان به لحاظ همکاری در راستای اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم و شرکت زندانیان در آزمون حفظ قرآن اوقاف اضافه کرد: در صورت قبولی در این آزمون فراگیر به هریک از حافظان برحسب رتبه بندی و معیارهایی سازمان و اوقاف امور خیریه گواهینامه ویژه حافظ قرآن کریم اعطا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه گزارشی از فعالیت‌های قرآنی اوقاف و امور خیریه استان زنجان ارائه کرد و گفت: یکی از اقدامات این اداره کل اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم است که با قوت خوبی در حال اجرا است.

جنتی با اشاره به اینکه سالانه بیش از 2 هزار نفر در قالب طرح تربیت حافظان قرآن کریم اوقاف در استان زنجان تربیت می‌شود، تصریح کرد: تاکنون بیش از 13 هزار نفر در قالب این طرح تربیت شده‌اند که بخش اعظمی از آن را جوانان تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم از ظرفیت بقاع متبرکه با هدف تبدیل بقاع به قطب فرهنگی استفاده شده است.

 

 

ارسال نظرات