رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

رشد 10 درصدی میزان صادرات فرش دستباف تولید استان

میزان صادرات فرش دستباف با مبدأ تولید استان طی هشت ماهه سال‎جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 10 درصدی برخوردار بوده است.
کد خبر: ۸۹۶۷۶۶۶
|
۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به سهم 3 درصدی استان زنجان از صادرات فرش دستباف کشور، گفت: با توجه به اینکه سهم استان زنجان از صادرات کشور 19/1 درصد است ، می توان گفت سهم صادرات فرش دستباف در صادرات استان بیش از میزان کشوری است.

مهندس ناصر فغفوری با اشاره به صادرات 8 میلیون و 772 هزار دلاری فرش دستباف با مبدأ تولید استان زنجان افزود: میزان صادرات فرش دستباف با مبدأ تولید استان طی هشت ماهه سال‎جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 10 درصدی برخوردار بوده است.

وی اظهار داشت: بر اساس هدفگذاری صورت گرفته برای صادرات استان ، پیش بینی گردیده بالغ بر 13 میلیون دلار صادرات فرش دستباف تا پایان سال محقق شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به بازارهای هدف فرش استان تصریح کرد: بخش عمده ای از فرش های پشمی بافته شده به کشور های حاشیه خلیج فارس ، لبنان ، آلمان ، کانادا ، ایتالیا ، برزیل و آفریقای جنوبی صادر می شود و عمده بازار فرش های ابریشمی کشور های ژاپن ، چین و روسیه می باشند.

مهندس ناصر فغفوری افزود: 45 درصد فرش های صادراتی را فرش ابریشم و 55 درصد را فرش های پشمی و تابلو فرش شامل می شود.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گفت: بخش عمده ای از فرش های ابریشم بافته شده در استان صادرات می شود به طوریکه 10 الی 15 درصد مصرف داخلی بوده و مابقی به کشورهای مختلف صادر می گردد.

وی میزان تولیدات فرش دستباف استان را در 8 ماهه سال جاری بالغ بر 96 هزار متر مربع دانست و تصریح کرد: هم اکنون در استان 30 هزار بافنده فعال و 32 هزار بافنده فصلی و نیمه فعال در حال فعالیت هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار