تقی نیا: مرکز یادگیری، واحد آموزشگاهی رسمی است که افراد علاوه بر سوادآموزی پایه، مهارت‌های مختلف را در دستور کار قرار می‌دهد و دارای ۴۰ شاخص ازجمله حقوق شهروندی، مهارت‌های اجتماعی، فرهنگی و... است و اکنون استان مازندران دارای ۶ مرکز یادگیری محلی است.
کد خبر: ۸۹۶۷۵۷۴
|
۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، داوود تقی نیا در افتتاح ششمین مدرسه مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در خلیل شهر شهرستان بهشهر افزود: همه آحاد جامعه و به‌خصوص مدیران آموزش‌وپرورش به بحث سوادآموزی توجه جدی داشته باشند.

وی اظهار کرد: تلاش برای باسواد کردن افراد بی‌سواد جامعه نیازمند عزم جدی و واقعی است و همه باید دغدغه این مورد را داشته باشند.

این مسئول بیان داشت: تلاش‌های خوبی در بخش باسوادی در مازندران انجام‌شده است و بر اساس نتایج سرشماری اخیر که سال ۹۵ انجام شد، مازندران دارای رتبه نخست باسوادی در کشور است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش مازندران ادامه داد: سواد رابطه مستقیم با اشتغال، اقتصاد و مسائل مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دارد و در تمام موارد زندگی تاثیرگذار است.

تقی نیا گفت: برای حضور بی‌سوادان مطلق، دولت علاوه بر آموزش رایگان، لوازم‌التحریر رایگان هم در اختیار افراد قرار می‌دهد و به افرادی که سواددار شدند؛ تشویقی ارائه می‌شود.

وی افزود: نهضت سوادآموزی مازندران برای جامه عمل پوشاندن به هدف گسترش چتر سوادآموزی و شناسایی تمامی افراد بی‌سواد در جامعه، از روش‌های مختلف استفاده کرده است و سنجش و ارزیابی سطح سواد والدین هنگام ثبت‌نام در مدارس از آن جمله بوده است.

تقی نیا گفت: مرکز یادگیری، واحد آموزشگاهی رسمی است که افراد علاوه بر سوادآموزی پایه، مهارت‌های مختلف را در دستور کار قرار می‌دهد و دارای ۴۰ شاخص ازجمله حقوق شهروندی، مهارت‌های اجتماعی، فرهنگی و... است و اکنون استان مازندران دارای ۶ مرکز یادگیری محلی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها