نماینده، ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه بزرگترین دارالقرآن بین المللی در سنندج احداث می‌شود گفت: مرکز دارالقرآن در سایر شهرستان‌های کردستان هم احداث می‌شود.
کد خبر: ۸۹۶۷۴۹۹
|
۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی در همایش تجلیل از خادمان، فعالان و خیرین قرآنی شهرستان بانه با تاکید بر ضرورت وجود دارالقرآن در همه شهر‌ها اظهار کرد: دارالقرآن بین المللی سنندج از محل کمک دفتر مقام معظم رهبری در زمینی به مساحت یک هکتار ساخته خواهد شد.

وی افزود: دارالقران مذکور با هزینه ایی حدود ۷۰ میلیارد ریال در شهر سنندج احداث می‌شود که سعی می‌کنیم در شهر‌های دیگر استان هم دارلقرآن ساخته می‌شود چرا که مراکز قرانی دارالقرآن‌ها تاثیر مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی در بین آحاد جامعه دارد.

آیت الله شاهرودی با اشاره به ساخت دارالقران مریوان گفت: این دارالقران با مساعدت فرماندار ساخته می‌شود و در بانه نیز زمینی برای احداث مجتمع فرهنگی قرآنی به مساحت ۶۰۰ متر مربع در نظر گرفته شده است که فرماندار بانه هم قول مساعد دادند در بودجه سال آینده اعتباری برای احداث آن در نطر گرفته شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: خداوند در حقیقت ویژگی‌ها و صفات حمیده انسان را بر مبنای قرآن قرار داده است و قرآن در رسولخدا (ص) نازل شده و او را الگوی جهان قرار داده است و لذا هر چه پیامبر بیان می‌کند با استناد به قران است چرا که کلام الهی در شخصیت ایشان نفوذ کرده است.

نماینده، ولی فقیه در کردستان قران را مایه نجات بشریت از ظلمت، تاریکی‌ها و بدبختی‌ها دانست و خاطرنشان کرد، خداوند خواسته از طریق قرآن انسان‌ها را نجات داده و به سمت نور هدایت کند.

وی تصریح کرد: مسلمانان هر جا که به دستورات و رهنمود‌های سازنده قرآن عمل کرده اند سعادتمند شدند و نمونه بارز آن موضوع ارتقای توان دفاعی است که در قرآن به این بحث تاکید صریح کرده است چرا که کشور‌های قدرتمند عزیز هستند.

آیت الله شاهرودی خاطرنشان کرد: انسان ظرفیت‌هایی دارد که می‌تواند از ملائک هم برتر شود بطوریکه در زمین مثل خداوند شود و به این موضوع در احادیث قدسی اشاره شده است.




حجت الاسلام شاهرودی با اشاره به وضعیت موجود منطقه خاورمیانه و تحلیل‌های استکبار گفت: اگر به دقت بنگریم می‌بینیم که حضور آمریکایی‌ها در کشور‌هایی که به لحاظ توان دفاعی ضعیف هستند پررنگ است بطوریکه این کشور‌ها را به حیات خلوت خود برای تامین منافع شان تبدیل کرده اند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری؛ ال سعود را بازیچه استکبار دانست و گفت: امروزه عربستان فجیع‌ترین جنایت‌ها را در یمن مرتکب می‌شود و مردم بی گناه یمن را به خاک و خون می‌کشد.

وی تصریح کرد: مردم مظلوم یمن هم با ایستادگی در برابر جنایات سران صعودی روز به روز توان دفاعی و نظامی خود را ارتقا می‌دهند و توانسته اند با افزایش توان موشکی و انجام حملات موشکی خود به عربستان ان‌ها را به ذلت بکشانند.

حجت الاسلام شاهرودی گفت: اگر مردم مظلوم کشور‌های اسلامی در دنیای امروز توان نظامی و دفاعی خود را در برابر استکبار و مستکبران جهانی و منطقه‌ای بالا نبرند مورد آماج حملات کفار و استکبار قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه گفت: در مباحث خانوادگی و اجتماعی نیز رهنمود‌های قرآن کریم راهگشا است بطوریکه قران کریم حتی در مسائل ریز زندگی امروزی هم حرف برای گفتن دارد و اگر قران در زندگی‌ها جاری شود مشکلات اجتماعی و اسیب‌ها کاهش می‌یابد.

حاج آقا شاهرودی رمز پیروزی بزرگان دینی و سیاسی در برهه‌های مختلف را در سایه عمل به قرآن دانست و گفت: تمام مسائل سیاسی؛ حکومت داری؛ اقتصادی و سیاسی برای حکومت بر جامعه اسلامی در قران وجود دارد.

قران کریم به شیوه‌ای بسیار جالب دوستی مسلمانان را با کفار و یهودیان منع کرده است چرا که اگر آن‌ها فرصت پیدا کنند مسلمانان را از بین می‌برند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قرآن کریم حتی در مورد خوردن و آشامیدن نیر دستورات سازنده‌ای دارد که اگر به آن عمل شود ریشه بسیاری از بیماری‌ها خشکیده می‌شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در کردستان با انتقاد از رابطه ِشکار و پنهان برخی دولت‌های کشور‌های اسلامی با اسرائیل یادآور شد؛ ایستادگی در برابر صهیونیست‌ها و مقابله با آنان منطق قرآن است و مسلمانان بایستی در این راستا به دستورات صریح قرآن عمل کنند.


انتهای پیام/7727
ارسال نظرات