هاشمی در جلسه تفسیر قرآن در شهرک فدک شاهرود گفت: نه دی نماد عزت، استقلال، بصیرت مردمی ملت ماست که به دشمنان ثابت کرد مردم ما با بصیرت در مسیر ولایت گام خواهند برداشت
کد خبر: ۸۹۶۷۴۷۲
|
۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدمحمدرضا هاشمی در جمع اهالی شهرک فدک شاهرود در مسجد این شهرک در سخنانی با گرامیداشت حماسه نه دی ملت ایران اظهار کرد: نه دی نماد عزت، استقلال، بصیرت مردمی ملت ماست که به دشمنان ثابت کرد مردم ما با بصیرت در مسیر ولایت گام خواهند برداشت و برنامه‌های خوبی به این مناسبت توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پیش بینی شده که ان شاالله حضور پرشور شما تداوم این مسیر خواهد بود.
وی با اشاره به نوزده مطالبه بیان شده مردم در این شهرک افزود: برای برطرف نمودن این مشکلات زمان لازم است که برخی در کوتاه مدت و برخی در بلند مدت قابل بررسی و رسیدگی است و شهردار شاهرود در این مدت کوتاه و در برنامه خود تاکید دارند که به حاشیه شهر و شهرک‌ها رسیدگی نمایند که این موضوع مشهود است.
هاشمی با اشاره به سوالات مطرح شده در مورد شهرداری و مسکن و شهرسازی و فاضلاب شهری و پیمانکار‌های ساختمان‌های مسکن مهر و اداره برق است تصریح کرد: در این زمینه مسئولین دستگاه‌ها حضور دارند و پاسخگو خواهند بود.
وی با بیان اینکه ۱۱۴۲۰ واحد مسکونی مسکن مهر در شهرستان شاهرود پیش بینی شده بود افزود: تاکنون ۷۵ درصد این مسکن‌ها تحویل متقاضیان شده است و مباقی نیز تحویل خواهد شد و در قضیه شهرک فدک اشتباه این بود که به پیمانکار غیربومی کار واگذار شد و ضمانت‌ها نیز زیاد محکم نبوده است، اما ما پیگیر هستیم و قرارداد‌ها در مسکن مهر قطعی نیست.
هاشمی خاطر نشان کرد: در ابتدا مشکل شهرک گاز بود که با جلسه‌ای برگزار شد با پیمانکار و اداره گاز و مسکن و شهرسازی حل شد و در ادامه آسفالت انجام شد و البته ما عذرخواهی می‌کنیم که مشکلات هنوز در این حوزه هست و تلاش ما برطرف نمودن آن است.
وی با اشاره به جلسات شورای مسکن شهرستان به مسئولیت معاون عمرانی فرماندار گفت: با توجه به رصد‌های انجام شده نیاز شهرستان ۱۱ هزار مسکن نبوده و اکنون نیز ۲۸۰ واحد در همین شهرک توسط بنیاد مسکن در حال ساخت است.
فرماندار شاهرود با اشاره به جلسه دو هفته قبل شورای مسکن و تصمیمات اتخاذ شده بیان کرد: در خصوص مشکلات شهرک فدک و کوثر مصوبه شد تا در حد مقدورات امکانات در این دو شهرک ایجاد شود و تعیین تکلیف با پیمانکار در خصوص آماده سازی و تحویل شهرک انجام شود تا مشکلات حل و شهرداری اقدامات قانونی خود را نسبت به این شهرک انجام دهد.
وی با بیان اینکه در موضوع فاضلاب این دو شهرک در طرح اولیه جانمایی فاضلاب شهری نبودند و در ادامه شهرک کوثر قرار گرفت عنوان کرد: شهرک فدک به علت موقعیت پایین جغرافیایی نمی‌تواند به شبکه فاضلاب متصل باشد و چاه‌های جذبی ایجاد شده تا این مشکل برطرف شود.
معاون استاندار با اشاره به مرز هوایی و پیگیری جدی مسئولین استان و شهرستان گفت: مرز هوایی مطالبه جدی ما در شهرستان است چرا که پیشرفت شهرستان با تحقق این هدف بزرگ ممکن است و تلاش همه مسئولین شهرستانی و استانی در این زمینه است و امیدواریم روزی جشن تحقق مرزهوایی را بگیریم.
وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی نیز افزود: امروز ۹۰۰ نوع ماده مخدر در کشور وجود دارد و مدت تهیه مواد مخدر شش دقیقه شده است و باید بدانیم ۸۰ درصد این مواد مخدر در کشور تولید می‌شود و خانواده‌ها باید مراقب فرزندان خود باشند و هوشیار و آگاه نسبت به تهدیدات پیرامونی خانواده و فرزندان بوده و مراقبت نمایند.
در این جلسه جیرانی معاون شهردار شاهرود با تاکید بر خدمت رسانی به این شهرک توسط شهرداری گفت: با اینکه این شهرک هنوز تحویل نشده، اما در این مدت کوتاه نیرو‌های خدوم شهرداری دو بار شهرک را پاکسازی کرده اند و بیش از ۳۰ سطل زباله قرار دارد در این شهرک که بیشتر می‌شود و مشکل تاکسی و اتوبوس نیز حل خواهد شد.
میرابوالحسنی رئیس شورای اسلتمی شهر شاهرود نیز در این نشست با تاکید بر اینکه مردم این شهرک مانند مردم خیابان ۲۲ بهمن هستند و تفاوتی ندارند بر همت شهرداری و شورای شهر برای تعیین تکلیف این شهرک با پیمانکار و مسکن شهرسازی تاکید کرد و افزود: کار شهرک فدک باید سازماندهی شود و ما پیگیر هستیم و توقع داریم سریعتر جلسه‌ای برگزار و این موضوع حل و فصل شود.
رئیس اداره برق شاهرود نیز در تسریع به برق رسانی به مجتمع تجاری این شهرک و روشنایی ورودی شهرک از جاده مغان تاکید کرد و گفت: ما آمده ایم بعد از جدول گذاری سریع کار روشنایی ورودی شهرک را انجام دهیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها