حجت الاسلام امینی در جلسه تفسیر هفتگی قرآن در مسجد شهرک فدک شاهرود گفت: مرگ بر آمریکا که می‌گوییم، مرگ به مردم آمریکا نیست که عده‌ای شُبه می‌کنند، این مرگ به استکبار که مظهرش آمریکاست می‌باشد
کد خبر: ۸۹۶۷۴۶۵
|
۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام عباس امینی در جلسه هفتگی تفسیر قرآن کریم که به میزبانی مسجد و شهرک فدک شاهرود برگزار شد در سخنانی با ابراز خرسندی از حضور در جمع اهالی شهرک فدک و تشکر از هیئت امنا و پایگاه بسیج و امام جماعت مسجد فدک در جهت برگزاری این برنامه با اشاره به موضوع دعا و آیات مربوط به آن اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید چه کسی نیکو گفتار است که البته خدا در برخی آیات دیگر نیز با این عنوان بیان می‌فرماید که (احسن القول) که در اینجا گفتاری نیک‌تر از دعا می‌فرماید.
وی افزود: نیک‌ترین گفتار دعاست به شرط آنکه خواستن از خدا باشد و عمل صالح باشد و اعتراف کند که مسلمان است و خدا این زبان را داده تا خیلی از برکات را بتوانیم بهره برداری کنیم و البته آسیب‌های فراوان هم به انسان از این زبان می‌رسد و از برکات زبان دعاست که همه نیاز به دعا داریم.
امینی با اشاره به آیه ۱۱ سوره اسرا خاطر نشان کرد: گاهی به خاطر شتابزدگی و ندانستن مصلحت دعای به شَر می‌کنیم؛ انسان جهل داشته باشد به جای خیر شَر دعا می‌کند و پیام این آیه این است که انسان درخواست شتابزده نباید داشته باشد و شتابزدگی و مصلحت را تشخیص ندادن کار را خراب می‌کند.
امام جمعه شاهرود با بیان آیه ۷۷ سوره فرقان تصریح کرد: خدا در این آیه به پیامبر بیان می‌فرماید که به مردم بگو شما پیش من ارزشی ندارید نگر به دعایتان، دعا برگشت به این است که خود را فقیر بدانید و موحد باشید و وزن انسان با این عمل زیاد می‌شود و در ادامه بیان می‌دارد که شما دروغ می‌گویید و این دروغ ملازم شماست و عاقبت شما خوب نیست.
وی با اشاره به حدیث امام باقر در تفسیر این آیه گفت: شخصی پیش امام باقر آمد و سوال کرد زیاد قرآن بخوانم یا دعا کنم و امام فرمود: زیاد دعا خواندن و استناد به این آیه شریفه کرد و امام راحل نیز بیان می‌دارند دعا کتاب ساعد است و قرآن کتاب نازل که دعا کتاب انسان سازی است و قرآن کتاب نازل است و از طرف ما دعا بالا می‌رود.
امینی با اشاره به آیه ۶۰ سوره غافر ادامه داد: خدا در این آیه فرمود: ه شما مرا بخوانید و من وعده اجابت می‌دهم البته خیلی دعا‌ها مستجاب می‌شود و ما به حساب خودمان می‌گذاریم و در ادامه آیه خدا بیان می‌کند آن‌ها که تکبر می‌ورزند از بندگی من، ما در جهنم با صورت داخل می‌کنیم و آنقدر جهنم برای غیر مومنین نزدیک است که بزودی می‌روند چرا که مرگ نردیک است.
وی با بیان اینکه از امام صادق (ع) سوال شد چه بنده‌ای به خدا استکبار می‌کند افزود: امام پاسخ دادند بنده‌ای که دعا نکند و از خدا چیزی نخواهد به خدا استکبار کرده است و ما به این دلیل به آمریکا بدبین هستیم، چون روحیه استکباری دارد و می‌خواهد ما علم و قدرت و ثروت نداشته باشیم.
امام جمعه شاهرود با اشاره به آیه ۶۲ سوره نمل عنوان کرد: در آیه که بسیار خوانده می‌شود خدا بیان داشته چه کسی دعوت مضطر را اجابت می‌کند و اینجا نشان می‌دهد یکی از شرایط استجابت دعا برای انسان مضطر بودن است، چشم از عالم اسباب بستن و همه کاره خدا را دانستن و اگر به این روحیه رسبدی خدا اجابت می‌کندو در ادامه آیه خدا انسان را خلیفه خود قرار دی دهد و اگر شریک برای خدا قائل شدی کم متذکر می‌شوی.
وی با تاکید بر اینکه امروز مضطر واقعی امام زمان (عج) است بیان کرد: اضطرار ایشان در حد یک شخص و کشور و جهان نیست و مُلک و ملکوت را امام می‌داند و گرفتاری‌های بشر را می‌داند و مضطر حقیقی امام زمان (عج) در آخرالزمان است و امام صادق در حدیثی تاکید فرمودند: (مضطر واقعی امام زمان (عج) است).
امینی با بیان اینکه انحراف در مسیحیت به این خاطر روی داد که دعا را نزد کشیش بُردند اظهار کرد: خدا به امام اجازه داده بدون واسطه و تکفل با خدا ارتباط برقرار کنیم و در این باب بیش از صد روایت را ملاحظه کرده ام که بیان می‌کند این موضوع را و باید توجه کنیم.
وی با اشاره به شرایط اجابت دعا گفت: اضطرار، معرفت به خدا، عمل، کسب حلال و حضور قلب شرایط اجابت دعا هستند و موانع اجابت دعا، گناه، ظلم به خود و دیگران و منافات با مصلحت و حکمت ماست و آداب دعا که مستحب است بسم الله گفتن، حمد و ثنای خدا، صلوات فرستادن، اقرار به گناه و توسل است.
امینی با تاکید بر اینکه ما همگی نیاز به دعا داریم افزود: خداپرستی ما نتیجه در دعا کردن دارد و بسیاری از مشکلات با دعا حل می‌شود البته معنایش این نیست که کار و تلاش نکنیم، اما باید دعا هم کنیم؛ دولت نمی‌تواند با وجود این همه فارغ التحصیل دانشگاه‌ها شغل ایجاد کند و باید دعا هم کنیم و این نخسه‌ای برای امت اسلام است که برای بی عقل‌های دنیا هم دعا کنیم.
وی با بیان اینکه ما مرگ بر آمریکا که می‌گوییم، مرگ به مردم آمریکا نیست که عده‌ای شُبه می‌کنند گفت: این مرگ به استکبار که مظهرش آمریکاست می‌باشد و چقدر مستکبرین در این چهار دهه عمر انقلاب جنایات کردند و نفرین باید بکنیم آن‌ها را، چون خودش نوعی دعاست که در زیارت عاشورا هم داریم که لعن می‌کنیم.
امینی با اشاره به بیان ۹ مشکل برای مسجد فدک افزود: در مرکز رسیدگی به امور مساجد در آینده برای جانمایی مساجد و کار‌های دیگر تصمیم گیری می‌شود تا نیاز‌ها کمتر شود و ما توقع از شهرک فدک بیشتر داریم که مردم حضور پیدا کنند.
وی با بیان اینکه از مسئولین نیز توقع است که به حاشیه شهر‌ها توجه بیشتری کنند چرا که ناهنجاری‌ها در اینجا نمی‌ماند و به مرکز شهر هم سرایت می‌کندو البته مسئولین تاکنون خوب خدمت کرده اند، اما باقی مانده مشکلات باید تلاش شود تا رفع گردد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها