خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 در پنجمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری از اتصال راه آهن به خط یک مترو در دو ایستگاه شهرری و مترو جوانمرد قصاب و افزایش ظرفیت های حمل و نقلی در شهرری خبرداد.
کد خبر: ۸۹۶۷۳۰۶
|
۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 حسن خلیل آبادی عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش و رئیس شورای اسلامی شهرستان ری در پنجمین جلسه شورای شهرستان که با حضور شهردار منطقه 20 و فرماندار ویژه شهرری برگزار شد، گفت: شهرری از نظر تاریخی، مذهبی و موقعیت جغرافیایی شرایط خاصی دارد که مستلزم توجه و نگاه ویژه است.

 خلیل آبادی با اشاره به اینکه عبور جاده ابریشم و وجود کاروانسراهای فراوان نشان از اهمیت جایگاه شهرری از دیرباز است، افزود: امیدواریم با کمک و حمایت شورای اسلامی تهران و استانداری، شهرری جایگاه اصلی خود را پیدا کند و از لحاظ تخصیص تعداد نمایندگان مجلس و شورا مورد بازنگری قرار گیرد.

 خلیل آبادی رسیدگی به معضلات شهری که گریبانگیر شهرری شده است، اشاره کرد و گفت: با شکل گیری فراکسیون توسعه شهرری ، به دنبال رفع مشکلات شهروندان هستیم که اولین جلسه آن امروز پنجم دی در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر برگزار می شود.

 قدردانی عضو شورای اسلامی از شهردار منطقه 20

 رئیس جلسه شورای اسلامی شهرستان ری ضمن قدردانی از عملکرد شهرداری منطقه 20 از سید احمد صفوی شهردار منطقه بابت ارائه و تجهیز دفتر شورای شهرستان قدردانی کرد و از این دفتر به عنوان خانه مردم یاد کرد چرا که محلی برای گفتگو و رسیدگی به نظرات شهروندان شهرری است.

 توسعه 60 هکتار بوستان در دو سال گذشته

 سید احمد صفوی شهردار منطقه 20 ضمن ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری این منطقه به اعضاء شورای اسلامی شهرستان ری، گفت: مدیریت شهری تهران و شورای شهر همواره به شهرری نگاه ویژه داشته اند که همین امر موجب شده امروز منطقه 20 دارای بالاترین سرانه ها اعم از ورزشی، فرهنگی و فضای سبز نسبت به دیگر مناطق 22 گانه است.

 صفوی به وجود 179 بوستان با مساحت 200 هکتار در منطقه 20 اشاره کرد و افزود: توسعه فضای سبز امری ضروری برای مقابله با آلودگی های زیست محیطی است و مدیریت شهری این منطقه موفق شده 60 هکتار بوستان در سال های 95 و 96 احداث کند و امروز منطقه 20 دارای سرانه 18 مترمربع است.

 کاشت 100 هزار اصله نهال در فصل درختکاری

 وی فصل درختکاری را فرصت مغتنمی برای تداوم توسعه فضاهای سبز شهری برشمرد و گفت: طبق روال سال گذشته برای کاشت 100 هزار اصله نهال با مشارکت شهروندان و فعالان اجتماعی آمادگی کامل داریم و این امر در ماه های پایانی سال انجام می شود.

 افزایش ظرفیت های حمل و نقلی

 

شهردار منطقه افزاش ظرفیت های حمل و نقلی را از دیگر برنامه های اولویت دار شهرداری منطقه 20 عنوان کرد افزود: پروژه پایانه و پارک سوار جوانمرد قصاب با مساحتی بالغ بر 5 هکتار و توسعه خط 6 مترو به ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از جمله طرح های ترافیکی در حال اجراست که با بهره برداری از این ظرفیت ها، تردد به شهرهای اقماری شهرری نیز ساماندهی خواهد شد.

 اتصال راه آهن به خط یک متروی تهران در دو مقطع

 صفوی اتصال راه آهن به خط یک متروی تهران در دو ایستگاه شهرری و جوانمرد قصاب و برنامه های مشترک شهرداری با راه آهن را از اقدامات تاثیرگذار در این منطقه برشمرد و گفت: احداث ایستگاه راه آهن در متروی شهرری و اتصال خط راه آهنی گرمسار به تهران در ایستگاه جوانمرد قصاب ظرفیت حمل ونقلی مناسبی را برای شهروندان ایجاد می کند.

 وی با اشاره به اینکه از 137 هکتار بافت فرسوده منطقه 20 تاکنون 30 هکتار آن نوسازی شده است، افزود: بسته های تشویقی در تسریع نوسازی تاثیرگذار بوده است ولی برای تسریع در این امر و رفع مشکلات پیش روی در خصوص تسهیلات بانکی و تعامل با دیگر ادارات مرتبط، بایستی مورد بازنگری قرار گیرد.

 صفوی به تملک 515 ملک واقع در طرح ساماندهی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اشاره کرد و گفت: برای تملک املاک باقی مانده نیاز به 500 میلیارد تومان اعتبار است که بدون مشارکت وزارت مسکن، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و سرمایه گذاری های بخش خصوصی امکان پذیر نیست.

  وی وجود دکل های فشارقوی در محله های جوانمرد، علائین و 13 آبان را از دیگر معضلات منطقه 20 برشمرد و تاکید کرد: با مشارکت وزارت نیرو، شورا و شهرداری این مساله حل می شود و از مهمترین مسائل و مطالبات شهروندان است.

 شهردار منطقه 20 ادامه داد: پروژه مجموعه فرهنگی طغرل با بیش از 4 هکتار عرصه که تاکنون با صرف 100 میلیارد تومان هزینه بیش از 80 درصد پیشرفت داشته از جمله پروژه های مهم فرهنگی است که پهنه جنوب تهران را متحول می کند.

 صفوی احداث 2 باب مسجد، بوستان های تخصصی بانوان، دوستدار کودک و شهربازی، دسترسی آزادگان به شهید دستواره را ازدیگر پروژه های شاخص در دست اجرا برشمرد.

 پنجمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری با حضور شهردار منطقه 20، فرماندار ویژه شهرری و روسای شورای بخش های مختلف شهرری و شهرهای اقماری کهریزک، باقرشهر، قلعه نو، حسن آباد و فشاپویه با ریاست حسن خلیل آبادی از اعضاء شورای اسلامی شهر تهران در دفتر شورای اسلامی شهرستان ری واقع در ساختمان کوه نور، میدان بسیج مستضعفین برگزار شد.

 

 

 

 

ارسال نظرات