امام‌جمعه تربت‌جام با اشاره به ابعاد فتنه ۸۸ و خنثی شدن آن با حماسه مردمی ۹ دی تأکید کرد: همه جریان‌های سیاسی نسبت به فتنه‌گری حساس باشند، چراکه جانب‌داری از سران فتنه دردی از اصلاحات دوا نکرده و بیکاری و مشکل اقتصادی مردم هم با رفع حصر حل نمی‌شود.
کد خبر: ۸۹۶۷۲۷۷
|
۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸
حجت‌الاسلام جواد طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، با گرامیداشت دهه بصیرت و خلق حماسه مردمی ۹ دی به صفات بارز متقین بر اساس آیات و روایات اشاره و بیان داشت: یکی از شاخصه‌های مهم متقین، ایمان داشتن به اداره جهان زیر چتر قرآن و سنت است.

* بهترین وسیله هدایت بشر فقه اسلام است

وی با اشاره به دیگر صفات متقین که معتقدند تحت قانون اسلامی هم امنیت، اقتصاد، فرهنگ و... حل می‌شود ابراز کرد: متقین ایمان‌دارند که فقه اسلام ناب محمدی بهترین وسیله هدایت اُخروی و سعادت دنیوی بشر آمده است.

وی بابیان این‌که انسان‌های باتقوا؛ ایمان به غیب دارند، نماز اقامه می‌کنند، اهل انفاق‌اند و به قیامت و روز جزا یقین دارند ادامه داد: متقین برای تشکیل حکومت اسلامی آماده‌اند، دلگرم‌اند، حرف میزند، جان می‌دهد و به‌طور مثال برای پیاده شدن حجاب در جامعه می‌جنگد که از دل این ویژگی‌های برجسته بصیرتی برمی‌خیزد که نیاز همیشگی ما در حمایت و اطاعت از، ولی فقیه و رهبری جامعه مسلمین است.

امام‌جمعه تربت‌جام به عواملی که بصیرت ایجاد و عواملی که انسان را کور می‌کند اشاره داشت و تصریح کرد: دنیاپرستی و حب مقام انسان را کور می‌کند و انفاق وعدم دل‌بستگی به مسائل و رقابت‌های دنیوی این بیماری را درمان می‌کند و معنای حب مقام این نیست که شخص برای مردم کار و خدمت نکند، حب مقام آنجایی است که اهداف اصلی نظام مقدس اسلامی و مردم تضعیف شود.

*فتنه؛ تشابه حق و باطل است

طاهری بابیان این مطلب که فتنه؛ تشابه حق و باطل است خاطرنشان کرد: همه باطل و فتنه‌ها بُطلان نیستند، در درون باطل زیبایی‌ها، نقطه قوت‌ها و جاذبه‌هایی پیدا می‌شود که حق را جلوه می‌دهد و به‌طوری‌که افراد فتنه‌گر آدم‌های نمازخوانی هم هستند.

وی با اشاره به عظمت حماسه مردمی ۹ دی ۸۸ گفت: در این روز میلیون‌ها نفر در اجتماع‌های باشکوه و خودجوش مردمی در سراسر کشور از همه جنا‌ها و گروه‌ها، علیه فتنه‌گرانی که مشارکت ۴۰ میلیونی آنان در پای صندوق‌های رأی را با درخواست ابطال به آشوب‌های خیابانی کشیدند دست به اعتراض عمومی زده و قاطعانه از ولایت‌فقیه و رهبرشان حمایت کردند چراکه فتنه گران پایه‌ی اصلی این نظام اسلامی یعنی ولایت‌فقیه را هدف قراردادند.

وی تشکیل کمیته صیانت آرا قبل انتخابات، سیگنال‌های تفرقه‌انگیز عوامل داخلی و خارجی در حین و اعلام پیروزی میرحسین موسوی قبل از شمارش آرای با کلیدواژه «رمز تقلب» را عوامل اصلی آشوب‌های خیابانی و فتنه‌گری سال ۸۸ عنوان کرد و افزود: سران فتنه با صدور بیانیه‌های متعدد و تهمت و افترا به هیبت، قدرت و اقتدار نظام خدشه وارد کردند و به دشمن امید دادند و حصر خانگی حداقل مجازاتی است که برای آنان در نظر گرفته‌شده است.

*جانب‌داری از سران فتنه دردی از اصلاحات دوا نمی‌کند

این استاد حوزه و دانشگاه به نقش اجنبی در دامن زدن و شعله‌ور کردن به این فتنه‌گری‌های پرداخت و یادآور شد: دشمنان خارجی وقتی دعوای اصلاح‌طلبی یا اصول‌گرا را می‌بینند می‌گویند در کل ایران دعواست، همان‌طور که در سطح وسیعش نَه داعش و نَه دین رو قبول دارند، اما می‌گویند؛ مسلمانان باهم می‌جنگند درحالی‌که مسلمانان واقعی و با بصیرت، نَه شیعه انگلیسی، نَه سنی آمریکایی و نَه داعش دست پرورنده آنان را قبول دارند.

دکتر طاهری اضافه کرد: عده‌ای در مجلس بخصوص فراکسیون اُمید و طیف اصلاح‌طلب به دنبال تطهیر و رفع حصر سران فتنه‌اند و این موضوع را به‌عنوان قانون‌گذار از رئیس‌جمهور طرح سؤال کردند که اینمسئله مُبهمی نیست، چون آنان حصری نیستند که از زندگی شخصی بیفتند، فقط اجازه فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی ندارند.

وی توصیه کرد: همه جریان‌های سیاسی نسبت به فتنه‌گری افراد حساس باشند، جانب‌داری از سران فتنه دردی از اصلاحات دوا نمی‌کند و مردم از کسانی که خلاف جریان اصلی انقلاب و رهبری حرکت می‌کنند فاصله می‌گیرند و آنان را نیرو‌های استکبار جهانی می‌دانند.

*مگر بیکاری و مشکل اقتصادی جوانان با رفع حصر حل می‌شود؟

امام‌جمعه تربت‌جام بابیان این مطلب که پرداختن به مسائل حاشیه‌ای وقت مدیران را می‌گیرد و گره کار مردم باز نمی‌شود ابراز داشت: برخی نمایندگان بی‌بصیرت وقت مجلس را روی موضوع‌هایی می‌گیرند که مسئولان نظام بار‌ها در این خصوص مواضع روشنی اتخاذ کرده‌اند، مگر با رفع حصر مشکل اقتصادی و اشتغال کشور بخصوص جوانان حل می‌شود؟

حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به این‌که تولید کار و اشتغال، مبارزه با فساد اقتصادی در دستگاه‌های اجرایی و نظارت دقیق از مطالبه‌های اصلی رهبری و مردم است تأکید کرد: مردم بیدارند و می‌دانند کدام مدیر صادق‌تر عمل می‌کند و با وحدت ملی هرکسی خلاف مسیر رهبری اقدام و عملی صورت دهد محکم جلوی آن می‌ایستند.

وی با اشاره به بالا رفتن هزینه‌های برجام برای کشور ابراز داشت: خودباختگی در مقابل دشمن باعث خسارت رسیدن به کشور می‌شود مسئولان بدحسابی غربی‌ها در برجام را از دستگاه‌های بین‌المللی پیگیری و محکم جلوی زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی بایستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها