وزیر نفت عراق اعلام کرد: با توجه به کاهش ذخایر نفت جهان و افزایش تقاضای نفت از سوی کشورهایی نظیر چین و هند، قیمت نفت در سال ۲۰۱۸ افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۸۹۶۷۲۵۶
|
۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، جبار اللعیبی، وزیر نفت عراق، اعلام کرد وی نسبت به شرایط بازار نفت در سال 2018 خوش‌بین است.

این مقام عراقی گفت: با توجه به کاهش نفت ذخیره‌شده کشورها و روند افزایشی تقاضای نفت چین و هند، قیمت نفت در سال آینده افزایش خواهد یافت.

وی گفت: من بسیار خوش‌بین هستم که در سه ماهه نخست سال آینده، بازار نفت شاهد رسیدن به تعادل باشد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، که عراق دومین کشور تولیدکننده نفت آن است و دیگر کشورهای تولیدکننده نفت توافق کردند تا عرضه نفت به بازار جهانی را طی سال آینده میلادی نیز همانند سال 2017 محدود نگه دارند. این کاهش عرضه باعث شد تا قیمت نفت برنت دریای شمال، شاهد افزایش 15 درصدی قیمت طی ماه‌های گذشته باشد.

عراق در ماه اکتبر سال جاری به طور متوسط 4.36 میلیون بشکه نفت تولید کرده است که حدود 470 هزار بشکه روزانه کمتر از متوسط تولید این کشور در پایان سال 2016 است.

عراق از سوی دیگر در حال توسعه میادین نفتی خود برای تولید نفت بیشتر پس از اتمام توافق کاهش عرضه اوپک در پایان سال 2018 است.

به گفته عبدالمهدی العمیدی، مدیرکل بخش صدور مجوز وزارت نفت عراق، گفت: یک شرکت چینی قرار است میدان نفتی شرق بغداد را توسعه دهد که البته آغاز اجرای این طرح در انتظار تأیید کابینه عراق است که احتمالاً ماه آینده میلادی تأیید خواهد شد. توسعه این میدان نفتی به 3 میلیارد سرمایه‌گذاری نیاز دارد و قرار است متوسط تولید آن به 40 هزار بشکه در روز برسد.

طی هفته‌های گذشته نیز عراق تولید آزمایشی نفت از میدان نفتی SUBBA را آغاز کرده و از شرکت‌های خارجی دعوت کرده است تا در پروژه احداث خط لوله کرکوک به مرز ترکیه، مشارکت کنند.

عراق همچنین از شرکت‌های خارجی خواست است برای توسعه میادین نفتی مشترک این کشور با ایران و کویت با بغداد همکاری کنند.

ارسال نظرات