فرمانده سپاه شهرستان بجستان بیان داشت: فتنه ۸۸ عوارض و تبعاتش که به سمت متلاشی شدن نظام قدم برمی‌داشت و اثرات مخرب تری از جنگ هشت ساله داشت.
کد خبر: ۸۹۶۷۲۴۴
|
۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرهنگ پاسدار علیرضا جنیدی ظهر امروز در نشست برنامه ریزی یوم الله ۹ دی ماه که در محل دفتر امام جمعه بجستان برگزار شد، ضمن تاکید بر حضور مردم در مراسمات این روز تاریخ ساز اظهار کرد: فتنه ۸۸ یکی از پیچیده‌ترین برنامه ریزی‌های دشمن برای براندازی نظام بود، و به تعبیر کارشناسان و تجربه هشت ساله دوران دفاع مقدس بیانگر این بود که سختی و هزینه ای که فتنه ۸۸ به وجود آورد از دوران دفاع مقدس بیشتر بود.

وی ادامه داد: فتنه ۸۸ عوارض و تبعاتش که به سمت متلاشی شدن نظام قدم بر میداشت و اثرات مخرب تری از جنگ هشت ساله داشت، در دوران دفاع مقدس ضمن اینکه موضع دشمن مشخص بود و مردم متحد و یک دل در برابر دشمن ایستادند، اما موقعیت بحرانی به وجود آمده در فتنه ۸۸ در مرحله اول مردم را دچار سردرگمی کرد که حاصل این سردرگمی عدم شناخت بود و نتیجه این شد که مردم نمیدانستند حق با کیست مثل دوران صدر اسلام که این اتفاق در جنگ جمل اتفاق افتاد.

جنیدی ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اذعان کرد: سناتور مکین نامزد جمهوری خواه دوره سال ۲۰۰۸ امریکا در سال ۸۴ اولین بار اصطلاح «جنبش سبز» را ۴ سال مانده به انتخابات ۸۸ به کار برد و گفته بود با همین اعضای جنبش سبز ایران را منهدم خواهیم کرد. وقتی از یکی از سران فتنه میپرسند شما در انتخابات پیروز نشدید عکس العمل چیه؟ مکین گفت؛ جریان انتخابات یک بخش از سناریوی طراحی شده ماست.

فرمانده سپاه بجستان به برنامه دشمن برای بر اندازی نظام پرداخت و اذعان کرد: دشمن برای براندازی نرم نظام در قالب انقلاب مخملی و رنگی در قالب طراحی پیش بینی و کارشناسی شده ورود پیدا کرد و اگرچه شورش با برخی عناصر داخلی بود، اما بعد، میدان دست خارجی‌ها بود و همزمان رسانه‌ها نشان میدادند که رئیس جمهور امریکا از داخل اتاقش وضعیت تهران را رصد میکرد و بیش از ۷۰۰ اتاق فکر در زمان فتنه ۸۸ در خود امریکا شکل گرفته بود.

فرمانده سپاه بجستان عاشورا را منجی این نظام دانست و تصریح کرد: حمله به پایگاه‌های بسیج، مساجد، تخریب اموال عمومی، شعار‌های ساختار شکن (مرگ بر اصل ولایت فقیه)، هتک حرمت به صاحت مقدس امام و نهایتا هتک حرمت به صاحت مقدس ابا عبدالله الحسین (ع) حاصل فتنه ۸۸ بود، مقام معظم رهبری میفرمایند: انقلاب ما در مسیر عاشورا است و هر جا که غبارفتنه بر سر راه جریان انقلابی قرار گرفته بحث عاشورا به داد انقلاب رسیده، هر چه از عمر با عزت انقلاب میگذرد جمله گهربار امام) (ره) بیشتر دلنشین می‌شود که میفرمایند؛ این محرم وصفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

وی ادامه داد: انصافا عاشورا به فتنه ۸۸ خیلی کمک کرد، این قائله ۸ ماهه فتنه را مقام معظم رهبری به تنها یی مدیریت کردند و یک بار دیگر نقش بی بدیل رهبری دینی در کشور ما مشخص شد، خیلی از خواص سکوت کرده بودند و به بیراهه رفته بودند دوران امام کم شخصیتی نبود مثل دوران صدر اسلام که زبیر صیف الاسلام پیامبر بود و حضرت علی (ع) , شمشیرش را بوسید وقتی زبیر کشته شد، او بی شمشیر بار‌ها غم را از چهره پیامبر زدوده، ولی در مقابل حضرت علی ایستاد.

جنیدی خاطرنشان کرد: شرایط، سختی بود، در فتنه ۸۸ چندین نفر حامی جریان سبز به خیابان ریختند و مردم با سخنرانی رهبر معظم انقلاب فهمیدند عده‌ای که به خیابان ریختند از طیف‌های ملت نیستند لذا حماسه ۹ دی را تشکیل دادند و بیش از ۱۵ استان کشور ۸ دی به استقبال رفتند و در ۲ روز بیش از ۴ میلیون نفر به خیابان‌های تهران ریختند در حمایت از ولایت فقیه و نشان دادند اگر در بزنگاه ارزش‌های مردم به مخاطره بیافتد یکصدا و یکدل هستند و جریان سیاسی باعث خلا بین افراد نمیشود. این یوم الله به تعبیر مقام معظم رهبری در حماسه ۹ قدرت لایزال الهی ازآستین ملت بزرگ ایران بیرون آمد و وظیفه ماست که این یوم الله رو پاس بداریم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها