معاونت جهاد کشاورزی میبد از احداث اولین واحد تمام اتوماتیک پرورش مرغ تخم گذار به ظرفیت ۳۰ هزار قطعه در روستای مرور خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۷۱۱۱
|
۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، علی اصغر دهقانپور معاونت جهاد کشاورزی میبد در مورد وضعیت تولید تخم مرغ در شهرستان بیان داشت: در شهرستان میبد ۲ واحد فعال پرورش مرغ تخم گذار در مزرعه کلانتر وجود دارد و ۱ واحد نیز پروانه تاسیس آن صادر شده و در حال احداث در روستای مرور می‌باشد.
وی افزود: ۲ واحد فعال پرورش مرغ تخم گذار در مزرعه کلانتر یکی به ظرفیت ۳۰ هزار قطعه درسال و در زمینی به مساحت ۴ هزار متر مربع و دیگری با ۱۶ هزار قطعه در سال و در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع بوده که در حال حاضر جمعا ۴۶ هزار مرغ تحم گذار در شهرستان موجود می‌باشد.
دهقانپور در مورد تولید تخم مرغ این دو واحد اظهار داشت: این دو واحد روزانه ۲ تن تخم مرغ تولید کرده و ظرفیت تولید سالیانه ۵۵۰ تن تخم مرغ را در سال دارند. تخم مرغ‌های تولیدی از این دو واحد علاوه بر تامین نیاز مصرفی شهرستان به شهرستان‌های همجوار، مرکز استان و استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود.
معاونت جهاد کشاورزی میبد در مورد اشتغالزایی این دو واحد گفت: در این دو واحد جمعا ۸ نفر به طور مستقیم و ۶ نفر نیز بطور غیر مستقیم فعالیت دارند و جهاد کشاورزی از این دو واحد خواسته تا از نیروی کار بومی منطقه استفاده شود.
وی در مورد احداث سومین واحد پرورش مرغ تخم گذار در شهرستان میبد ابراز داشت: اولین واحد تمام اتوماتیک پرورش مرغ تخم گذار به ظرفیت ۳۰ هزار قطعه در روستای مرور میبد در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع احداث می‌شود که با بهره برداری از این واحد سالانه ۳۹۰ تن به ظرفیت تخم مرغ تولیدی شهرستان افزوده می‌شود. امیدواریم این واحد با همکاری مسئولین شهرستان و دریافت تسهیلات اشتغالزایی روستا‌ها در سال آینده به بهره برداری برسد.
دهقانپور ادامه داد: هدف ما تولید تخم مرغ ارگانیک و سالم می‌باشد به همین منظور کارشناسان جهاد کشاورزی میبد بصورت مداوم جیره غذایی مرغ‌های تخم گذار بررسی و کنترل شده تا با تغذیه مناسب این مرغ‌ها و استفاده طیور از منابع غذایی عاری از هر گونه آنتی بیوتیک و مواد افزودنی بتوان تخم مرغی سالم و ارگانیک با منبع غذایی بالا به دست مصرف کننده برسانیم. به همین دلیل کیفیت تخم مرغ تولیدی شهرستان با توجه به جیره خاص، نور کافی و فاکتور‌های موثر بر تولید که کاملا کنترل شده می‌باشد از وضعیت خوبی برخوردار است.
معاونت جهاد کشاورزی میبد در پایان با اشاره به خواص فراوان تخم مرغ تصریح داشت: تخم مرغ دارای کاملترین و با کیفیت‌ترین پروتئین در مقایسه با سایر موادغذایی، دارای حداقل ۱۳ نوع ویتامین و مواد معدنی ضرووری بدن، مهمترین منابع کولین و لوتئین ضروری برای سلامت سیستم عصبی، قلبی عروقی و بینایی و در نهایت اینکه فاقد کلسترول مضر می‌باشد بنابراین به مردم و بخصوص زنان باردار توصیه می‌شود از این ماده غذایی بسیار مهم استفاده کنند.
ارسال نظرات