خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین:

50درصد واحدهای مسکونی استان در برابر زلزله مقاوم است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: ۵۰ درصد واحدهای مسکونی استان دارای مقاومت هستند و بقیه با اعطای تسهیلات و توسط خود مردم مقاوم سازی می شود.
کد خبر: ۸۹۶۷۰۹۹
|
۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در نشست خبری به مناسبت ۵ دی روز ملی ایمنی در برابر بلایای طبیعی که ظهر امروز در استانداری برگزار شد، اظهار داشت:به منظور ارزیابی وضعیت استان در برابر زلزله، مانور زلزله با سناریوی زلزله ۶.۵ ریشتر در استان داشتیم.
وی با اشاره به اهداف مانور زلزله افزود:ارایه آموزش های لازم برای دستگاه های مرتبط با مدیریت بحران، شناسایی و ارزیابی نقاط ضعف دستگاه ها مهمترین اهداف این مانور بود که ارزیابی ها نشان داد در استان آمادگی لازم در این زمینه وجود دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین اضافه کرد:یکی از موضوعا اولویت دار عدم آموزش عمومی لازم برای شهروندان و عدم شناخت مردم از زلزله است زیرا بسیاری از مردم نمی دانند در زمان وقوع حادثه چه عکس العملی باید انجام دهند.
فرخزاد ادامه داد:مردم باید بدانند که در زمان وقوع زلزله نمی توانیم فرار کنیم بلکه باید در نقاط امن منزل جا بگیریم.
وی عنوان کرد:با توجه به عدم ارائه آموزش های لازم به مردم، ساکنان منازل هنگام وقوع زلزله در بیشتر موارد به این توصیه عمل نمی کنند و به فکر فرار از منزل هستند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: در محل های قدیمی و بافت های فرسوده به دلیل محدودیت های دسترسی که وجود دارد، امدادرسانی مشکل است.
فرخزاد گفت:در دنیا۴۳بحران و بلای طبیعی شناخته شده است که از این تعداد حدود ۳۴ بلای طبیعی در ایران و بین ۲۰ تا ۲۵ مورد هم در استان قزوین امکان دارد، رخ دهد.
وی بیان کرد:استان قزوین در وقوع بلایای طبیعی رتبه ۹و۱۰ کشور را دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین افزود:50 درصد واحدهای مسکونی استان دارای مقاومت هستند و بقیه با اعطای تسهیلات و توسط خود مردم مقاوم سازی می شود.
فرخزاد با بیان اینکه بیشتر بازسازی ها در منطقه الموت و کمترین آن را در منطقه طارم سفلی داریم، ادامه داد:در واحدهای عمومی از جمله واحدهای آموزشی ۷۰ درصد از آن ها مقاومت لازم در برابر زلزله را دارند.
وی خاطرنشان کرد : یک هزار و.۴۰۰ واحد آموزشی در استان داریم که در دهه اخیر حدود ۹۰۰ مورد را مقاوم سازی کردیم.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین، ۴ مرکز درمانی کوثر، ۲۲بهمن، بوعلی و شهیدرجایی قدیمی هستند که باید مقاوم سازی شود.
فرخزاد اظهار داشت:هماهنگی که در مجموعه مدیریت بحران و ستاد بحران وجود دارد خوب است که این امر موجب شد در زلزله کرمانشاه، هلال احمر استان قزوین برای امدادرسانی به زلزله زدگان از بعضی استان های همجوار کرمانشاه هم زودتر خود را به منطقه زلزله زده برسانند.
وی عنوان کرد:قزوین یکی از ۸ استان معین در زلزله کرمانشاه شناخته شده و بازسازی شهرستان گیلان غرب که ۲۰۰ روستا دارد برعهده قزوین قرار داده شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: بیمارستان۴۵ تختخوابی با تجهیزات کامل را در زلزله کرمانشاه برای خدمات رسانی به زلزله زدگان در قصر شیرین مستقر کردیم.
فرخزاد یادآور شد:آموزش های عمومی در مورد ایمنی در برابر زلزله را در طول سال برای مردم داریم .
1009/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها