خبرهای داغ:
آخرین توصیه زهرایی برای توسعه خراسان جنوبی:

پاسخگوی مردم، نه مدیر دولتی

مسئول سابق بسیج سازندگی خراسان جنوبی خطاب به مسئولین استان گفت: نگاهمان را عوض کنیم که برای ارباب رجوع چطور می شود کاری کرد، می شود دستورالعمل ها را دور زد و قانون را به نفع مردم محروم تفسیر کرد.
کد خبر: ۸۹۶۷۰۷۰
|
۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محمد زهرایی روز گذشته در حاشیه مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج سازندگی استان در مورد کارهای شاخصی که در مدت 7 سال مسئولیت خود در سازمان بسیج سازندگی انجام داده است در جمع خبرنگاران اظهارداشت:  ماموریت بسیج سازندگی در سه عرصه است.

وی عنوان داشت: اردوهای جهادی اولین عرصه کار در بسیج سازندگی است که از سال 79 با دستور رهبر انقلاب راه اندازی و با دانشجویی شروع شد و امروزه تمام اقشار درگیر اردوهای جهادی شدند.

زهرایی با بیان اینکه  استان ما از دو بابت در اردوهای جهادی پیشرو بوده است افزود: چون خراسان جنوبی منطقه محرومی است مورد هدف گروه های جهادی مهمان قرار گرفته است و هر سال 20 گروه جهادی بالغ بر 4 هزار نفر مهمان از دانشگاه های کشور به استان ما  می آمدند و برای ما ذی قیمت است.

مسئول سابق بسیج سازندگی استان با بیان اینکه گروه های جهادی مهمان سفیرانی هستند که مشکلات ما را به گوش مسئولین می رسانند و بخشی هم تبادل فرهنگی و پروژه ها زیرساخت هایی که کار می کنند افزود: گروه های جهادی بومی دانشجویی و محلات ما با وجود روحیه تعاملی، فرهنگی و مشارکت مردم رشد داشتند.

وی با بیان اینکه ماموریت دوم بسیج سازندگی پروژه های کوچک و زودبازده عام المنفعه ، محرومیت زدا و محبوبیت زا است گفت:  این پروژه ها از دو معبر تامین اعتبار می شود .

زهرایی گفت: از بسیج سازندگی موافقت نامه هایی را به استانداری مبادله می کنیم. باز هم با فراز و نشیب هایی اما  قابل قبول و مطلوب بوده است و در حداقل 11 دستگاه اجرایی از جمله جهادکشاورزی، نهاد کتابخانه ها، بهزیستی و بنیاد شهید و مدیرکل روستایی که مرتبط با کار ما است همراهی دولت را داشتیم.

وی با بیان اینکه سردار حزنی مسئول قرارگاه محرومیت زدایی قرب کوثر انصافا خوب به استان ما کمک کردند افزود: قرار داد اخیری که بستیم که ریل گذاری شده است 20 میلیارد تومان بالغ بر 400 پروژه کوچک و زودبازده فقط از کانال قرارگاه محرومیت زدایی سپاه است.

دبیر قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان با بیان اینکه یک محل های جدیدی مانند آستان قدس رضوی تعریف شده است گفت: تفاهم نامه سه جانبه بین دولت، آستان قدس و بسیج سازندگی منعقد شده است.

 وی ادامه داد: پیشرفت و آبادانی که تفاهم هشت جانبه بین هشت دستگاه اجرایی است که 80 پروژه در  فاز اول اجرایی شده و بقیه در حال انجام است. کار در حد مطلوبی بوده است.

زهرایی با بیان اینکه ماموریت سوم ما اقتصادمقاومتی است خاطرنشان کرد: از تبیین اقتصادمقاومتی وتوجیه عمومی تا توجیه تخصصی و کلاس و تسهیلاتی که دادیم و ایجاد کارگاه که ما در زنجیره ارزش و ارزش افزوده در محصولات استراتژیک خودمان و آنجایی که به باور رسیده ایم که می توانیم کار کنیم.

وی اضافه کرد: در عرصه اقتصادمقاومتی به دنبال آن هستیم که حلقه آخر بازار را به حلقه اول تولید وصل کنیم و از آستان قدس، نمایشگاه ها و بازارچه های مجازی کمک گرفتیم که  ابتدای راهیم که گام های محکم خوبی برداشته می شود.

مسئول سابق بسیج سازندگی استان با اشاره به کارهایی که بر زمین مانده است افزود: کارهایی که در استان داریم باید فرهنگ عمومی مردم به سمت انسجام و مطالبه گری حرکت کند یعنی مردم باید به حقوق خودشان آشنا شوند و با شجاعت هرچه تمامتر مطالبه خودشان استیفا کنند.

وی با بیان اینکه باید مدیر دولتی بداند که مردم می دانند و مسئول بسیج سازندگی بداند که مردم می دانند ادامه داد: بخشی به مدیران برمی گردد که جریان آزاد اطلاعات، شفاف سازی و پاسخگویی را ترویج کنند و خودشان عامل شوند به آن و بخشی به مردم که مطالبه کنند این فضا را و وقتی این فضا بوجود بیاید مدیریت و ریاست به مسئولیت و پاسخگویی تبدیل شود و گام ها رو به جلو برداشته شود.

زهرایی با بیان اینکه با ایجاد فضای آزاد مطالبه گری مردم باید کاری کنیم تا مدیران پرتوان و با تلاش در استان داشته باشیم تصریح کرد: بخش مطالبه گری مردمی در جامعه ضعیف است چون مردمی قانع و راضی داریم و اگر در این فضا کسی بخواهد کم کاری کند می شود.

وی با بیان اینکه استان ما خیلی به لحاظ شاخص ها از متوسط کشور پایین تر است یکی از موانع رشد همین است متذکر شد: دوم جوی که در بدنه دستگاه ها و بین برخی مدیران استان است که «نه» را به آسانی بیان می کنند و به قول بیرجندی ها با یک نه و هزار آسودگی کار می کنند.

زهرایی خطاب به مسئولین استان اظهارداشت: نگاهمان را عوض کنیم که برای ارباب رجوع چطور می شود کاری کرد، می شود دستورالعمل ها را دور زد و قانون را تفسیر به نفع مردم محروم کرد. مسئولین باید از دستورالعمل ها رها شوند برای خدمت به مردم.

وی با بیان اینکه اقتصاد ما اقتصاد روستا محور است خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در استان نیست و اگر دنبال چاره کار نباشیم مطمئنا روز به روز شاهد مهاجرت مردم، تعطیل کارخانه ها و عاقبت با بی آبی که داریم آینده خوبی برای استان با این نوع نگاه ها وجود ندارد.

زهرایی در پاسخ به خبرنگار که قولی به مردم استان بدهید گفت: چون شاید نتوانم کاری انجام دهم از حالا نمی توانم عهدی ببندم . هر زمان که خدمتی انجام دادم اعلام خواهم کرد.

گفتنی است، مهندس زهرایی به سمت جانشین بسیج سازندگی کشور منصوب شده اند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار