خبرهای داغ:
رئیس اداره بهره وري اقتصادي اداره كل اوقاف و امور خيريه قزوین بيان كرد: كارشناسان رسمي دادگستري در اداره اوقاف و امور خيريه قزوین نقش بسيار مهمي در احياء حق و حقوق موقوفات دارند.
کد خبر: ۸۹۶۷۰۴۷
|
۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین ، حسن تقی پور رئیس اداره بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در جلسه مشورتی ارزیابی موقوفات که با حضورحجت الاسلام غلامرضا عادل مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین و کارشناسان دادگستری برگزار شد با اشاره به اينكه موقوفات املاك بسيار زيادي دارندو اين املاك داراي مستأجريني است كه بايد مالااجاره وقف را بپردازند، اظهار داشت: در راستاي احياء حق و حقوق موقوفات، ارزيابي و انجام كارشناسي و استفاده از كارشناسان رسمي دادگستري در حوزه هاي مختلف ارزيابي همچون ساختمان، ثبتي، كشاورزي و غيره امري اجتناب ناپذير است.
وي ادامه داد: از گذشته تا كنون اداره اوقاف از كارشناسان رسمي دادگستري در همه حوزه هاي مربوطه دعوت به همكاري كرده است.
رئیس اداره بهره وري اقتصادي اداره كل اوقاف و امور خيريه قزوین اذعان داشت: با توجه به اينكه تعيين مالاجاره، پذيره ها و ساير حق و حقوق موقوفات نياز به برنامه ريزي و سياست گذاري هاي منظمي دارد لذا ساماندهي امر انجام كارشناسي ها و ايجاد وحدت رويه براي ادارت و دفاتر موقوفه در دستور كار اين اداره قرار گرفته است.
تقی پور با اشاره به وحدت رویه کارشناسان رسمی گفت : کارشناسان برای کارشناسی موقوفات باید وحدت رویه داشته باشند و طبق شرایط موجود در هر منطقه املاک موقوفه را کارشناسی نمایند تا در نهایت به اجرای نیات واقف عمل شود.
وي درادامه وظايف کارشناسان رسمي دادگستري و مسئولين اجارات اوقاف و امورخيريه شهرستانها را بسيار سنگين خواند وافزود :کارشناسان در کارشناسي هاي موقوفات بايد خداوند متعال و قوانين شرعي و اسلامي را در نظر بياورند تا حقي از حقوق موقوفات و بيت المال پايمال نشود.
وی در پایان افزود : کارشناسان در قیمت گذاری های زمینهای موقوفه منصفانه عمل کنند تا حق و حقوق موقوفه ضایع نشود و در حقیقت کارشناسان و همچنین قضات دادگستری مشاور وقف هستند و در زمینه احقاق حقوق وقف و موقوفات باید تلاش جدی كنند.
يادآور مي شود در جلسه اي كه در اين اداره كل برگزار شد، تعدادي از كارشناساني كه حاضر به همكاري با اداره اوقاف بودند و فرصت كافي جهت حضور در اين اداره را داشتند از نزديك با خط مشي هاي اوقاف آشنا شدند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها