رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: مصوب شد که باشگاه دختران برای گروه سنی ۱۲ تا ۲۵ سال با مسئولیت سازمان زنان در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شکل بگیرد.
کد خبر: ۸۹۶۷۰۳۴
|
۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست مدیران و مشاورین کل امور شاهد و ایثارگران و زنان و خانواده دستگاه‌های اجرایی صبح امروز سه شنبه 5 دی ماه  96 با حضور مریم مجتهد زاده، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس و نمایندگان سازمان ها و نهادها و اصحاب رسانه برگزار شد.

مریم مجتهدزاده در این نشست با اشاره به مغفول ماندننقش زنان در دفاع مقدس در ادوار گذشته، گفت: حضور رزمندگان به واسطه حمایت همسران و مادرانشان بوده است. از روی دیگر زنان حضور مستقیم خود در حوزه پشتیبانی و امدادی دفاع مقدس را به نمایش گذاشتند. امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نقش اثرگذار زنان در پیدایش و استمرار انقلاب را قابل توجه می‌دانند.

وی افزود: جلسه شورای راهبردی سازمان زنان از دستگاه‌های مختلف با حضور معصومه ابتکار، نسرین سلطان‌خواه، مرضیه وحید دستجردی، زنان اثرگذار در حوزه‌های فرهنگی و نمایندگان سازمان‌ها و نهادها برگزار شد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس  در ادامه تصریح کرد: در این جلسه که با حضور مسئولین مختلف شکل گرفت مصوب شد که باشگاه دختران با مسئولیت سازمان زنان در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شکل بگیرد. برای گروه سنی 12 تا 25 سال در باشگاه دختران جوان، برنامه‌ریزی فرهنگی صورت گرفته است. این طرح از یک پشتوانه قوی پژوهشی برخوردار است و در جهت اجرای این طرح به بحث روان‌شناسی و بیانات مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای شده است.

مجتهدزاده گفت: زمانی می‌توانیم بگوییم حرکتی مثبت در راستای دفاع مقدس انجام داده ایم که فراجناحی به آن نگاه شود. یکی از وظایف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مسئله سیاستگذاری، هماهنگی، راهبری و حمایت است تا دستگاه‌ها ظرفیت خود را همچون سال‌های دفاع مقدس که همه اقشار وارد میدان شدند، در اختیار قرار دهند. بسیاری از مشکلات امروز نتیجه دوری از فرهنگ دفاع مقدس است که باید آن را به نسل بعد منتقل کنیم تا با آن دوران آشنا شوند.

در نشست مدیران و مشاورین کل امور شاهد و ایثارگران و زنان و خانواده دستگاه های اجرایی فاطمه قربان، معاون سازمان نشر آثار و نشر ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس اهداف و ماموریت‌های این سازمان را تشریح کرد

ارسال نظرات