نازی عابدینی گفت: حصیربافی یکی از هنرهای اصیل استان کرمان است که انتظار این است سازمان های مرتبط اعم از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان حمایت لازم را از محصولات مختلف حصیربافی کرمان انجام دهند.
کد خبر: ۸۹۶۷۰۳۲
|
۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۰

نازی عابدینی فرمانده بسیج حوزه شهید فهمیده  شهرستان عنبرآباد استان کرمان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: حصیربافی یکی از هنرهای اصیل استان کرمان است که انتظار این است سازمان های مرتبط اعم از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان حمایت لازم را از محصولات مختلف حصیربافی کرمان انجام دهند.

وی با بیان اینکه عمده مردم شهرستان عنبرآباد به حصیربافی مشغول هستند افزود: محصولات حصیربافی عبارت است از زیرانداز، جانماز، نورگیر، دورکپرها، سبد که در کرمان  از جمله شهرستان عنبرآباد تولید می شود ولی متاسفانه نبود حمایت و تسهیلات و عدم بازاریابی مناسب موجب شده است که مردم محلی محصولات خود را با قیمتی ناچیر به فروش می رسانند.

عابدینی خاطرنشان کرد: حصیربافی از کاربردهای متفاوتی برخوردار است و بخش فراوانی از مردم محلی را در برگرفته است از اینرو ضروری است که بازارچه های مختلف ، جشنواره های متعددی در حمایت از محصولات حصیر بافی ایجاد شود تا گردشگران و سایر مردم کشورمان نسبت به این هنر و صنعت آگاهی لازم را کسب کنند .

وی در پایان افزود: دولتمردان اقدامات لازم را در جهت صادرات و بازاررسانی حصیربافی را انجام دهند که نقش بسزایی در اشتغالزایی مردم محلی علی الخصوص جوانان خواهد داشت.

ارسال نظرات