مسئول بسیج سازندگی استان البرز گفت : عملیات اسکان موقت 100 درصدی ساکنان 8 روستای زلزله زده غرب کشور که این استان معین آن ها شده بود، به پایان رسید.
کد خبر: ۸۹۶۷۰۰۸
|
۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سرهنگ پاسدار علی ترکاشوند مسئول بسیج سازندگی استان البرز افزود: طبق قولی که از ابتدای اجرای عملیات اسکان موقت به ساکنان روستاهای زلزله زده داده بودیم، قبل از فرارسیدن فصل زمستان تمام روستاییان 8 روستای زلزله زده معین البرز در کانکس اسکان موقت داده شدند.

پایان عملیات اسکان موقت ساکنان روستاهای زلزله زده معین البرز
وی اظهار داشت: بر اساس کارشناسی بنیاد مسکن از حدود 500 خانوار ساکن در 8 روستای زلزله زده فقط تائید دریافت کانکس برای 210 خانوار را انجام دادند که قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) نیز بر اساس همین کارشناسی حدود 240 کانکس را تامین کرد.


وی ادامه داد: از آن جا که مابقی ساکنان این روستاها نیز اظهار ناامنی از خانه هایشان داشتند، کسب تعادل و آرامش ساکنان به دلیل زلزله های پی در پی که هنوز شاهد وقوع آن در منطقه هستیم، لازم بود.


ترکاشوند گفت: به همین دلیل با کمک خیرین و بازاریان استان به تمام افرادی که بنیاد مسکن اعلام کرده بود که خانه هایشان یا سالم است یا به تعمیر جزئی نیاز دارد نیز کانکس واگذار شد که 235 کانکس نیز به این افراد اختصاص یافت.


وی با بیان اینکه حتی با اتمام عملیات اسکان موقت زلزله زدگان مردم خوب آن منطقه را رها نمی کنیم، افزود: کمک های خود را در قالب کارگروه های آموزشی و اقتصادی ارایه می دهیم به طوریکه تا عید نوروز با اعزام گروه های پزشکی و دامپزشکی به کمک کشاورزان و دامداری های گروه های پزشکی و دامپزشکی اقدام خواهیم کرد.


فرمانده بسیج سازندگی استان البرز با بیان اینکه قرارگاه سازندگی این استان در روستای تپانی مستقر شده، اظهار داشت: این قرارگاه تا عید نوروز برپا خواهد بود.


وی گفت: از ابتدای وقوع زلزله استان کرمانشاه حدود 50 گروه جهادی با بیش از هزار جهادگر به این منطقه اعزام شده اند و تاکنون 71 هزار و 500 پرس غذای گرم بین زلزله زدگان توزیع شده و حدود 80 تریلر، کامیون، کامیونت و نیسان مواد غذایی نیز به این منطقه اعزام شده و خوشبختانه اکنون از نظر مایحتاج مواد غذایی، پوشاکی و گرمایشی هیچ مشکلی وجود ندارد.


ترکاشوند افزود: به گفته مسئولین قرارگاه مرکزی رسیدگی، بازرسان و ناظران عملکرد استان ها، البرز در ماموریت های محوله پیشرو بوده و خوش درخشیده است.


وی در خصوص انجام بازسازی روستاها، بیان داشت: وظیفه بازسازی مناطق مسکونی به دلیل واگذاری تسهیلات و بودجه به عهده دولت است ولی سپاه و بسیج سازندگی به جهت اینکه خود را در کنار مردم می داند و نمی خواهیم مشکلی پیش بیاید، وارد عمل شده ایم و اعلام آمادگی کرده ایم که خیرین و نیروهای جهادی متخصص خانه سازی به صورت رایگان آماده خدمات رسانی هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها