خبرهای داغ:
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه:
مدیر کل پیشگیری های مردمی و مشارکت های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: در باب آسیب های اجتماعی طلاق بعد از اعتیاد است.
کد خبر: ۸۹۶۷۰۰۲
|
۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی سید علی اصغر رفاهی ، مدیر کل پیشگیری های مردمی و مشارکت های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در جلسه روشنگری مقابله با آسیب های اجتماعی و طلاق افزود: طلاق توافقی جز 10 دعوای اول و رتبه هشت کشور را دارد و مطالبه مهریه رتبه 9 را دارد

وی بیان کرد: در خراسان جنوبی طلاق توافقی جز 10 دعوای اول و رتبه 6 را دارد و مطالبه مهریه رتبه 10 را دارد.

رفاهی گفت: برای رفع مشکل نیاز به اقدام علمی و فراقوه ای است و باید از به سمت مردم برویم و از ظرفیت های عظیم علمی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که در زمان جنگ که بیش از 31 کشور مقابل ایران ایستادند و این دفاع کار عظیمی بود که پای کار آمدند.

وی یادآور شد: میتوان از ظرفیت های هیئات مذهبی، مساجد، سازمان های مردم نهاد و استفاده کنند.

وی از راه اندازی سامانه سجام در دستگاه قضایی خبر داد و گفت: سامانه جامع اطلاعات مردمی به عنوان دیده بان پیشگیری است که بیش از 17 هزار نفر از مردم در آن ثبت نام کردند.

رفاهی پیشنهاداتی را برای پیشگیری از طلاق مطرح کرد و گفت: ایجاد مرکز مشاوره قوی، آموزش های پیش از ازدواج، طرح قاضی مدرسه برای دانش آموزان و مدارس که هفته ای یک ساعت قاضیان اطلاعات حقوقی و جرایم فضای مجازی و غیره را توضیح دهد و سوالات را پاسخ دهد و آنها را جمع آوری و دسته بندی کنند و مسئولین دهند.

وی افزود: طرح نماد که طرحی عملی و بر اساس مبانی جرم شناسی است که در خصوص مراقبت اجتماعی دانش آموزان و برای آموزش و پرورش است.

وی به طرح آینده یا امید اشاره کرد و گفت: این طرح تحول فردی و اجتماعی در فرد ایجاد میکند و این طرح باید طبس را فراگیرد و دانشگاه ها، امامان جمعه و سپاه هر کدام 20 نفر زبده و پایه کار برای آموزش این طرح مشاوره ای معرفی کنند.

 فرمانده سپاه ناحیه طبس در جلسه روشنگری مقابله با آسیب های اجتماعی و طلاق گفت: معاونت فرهنگی سپاه از آذر ماه سال قبل تاکنون برنامه های زیادی توسط حوزه های مقاومت و همکاری نهادهای مختلف انجام داده است.

 سرهنگ رمضانعلی فرحبخش ثانی افزود: از جمله این برنامه ها برگزاری کارگروه های تخصصی زن و خانواده، شناسایی محله های آسیب پذیر و توزیع بسته های فرهنگی، برگزاری کارگاه های مادرانه، کارگاه های آشنایی با مهارت های همسرداری و مشاوره، ویزیت ۱۵۰ زوج نابارور با حضور پزشک طب سنتی، دعوت از مهمانان برنامه تلویزیونی «از لاک جیغ تا خدا» و روابط متقابل فرزندان و والدین است.

 وی از همکاری شبکه بهداشت و درمان، اداره بهزیستی و پایگاه سلامت بسیج جامعه زنان و آموزش و پرورش تشکر کرد.

 

فرمانده سپاه ناحیه طبس ابراز امیدواری کرد: با همراهی هم و همت همه مسئولین امیدواریم شاهد کاهش طلاق در امسال باشیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها