رتبه نخست تولید گل و گیاه کشور به مازندران رسید

مجری طرح گلخانه ای جهاد کشاورزی مازندران به رتبه‌های برترمازندران در بخش گل و گیاه کشور اشاره کرد و گفت: رتبه نخست را در تولید درخت و درختچه زینتی و گل‌های آپارتمانی و رتبه سوم را در تولید گل‌های شاخه بریده کشورداریم.
کد خبر: ۸۹۶۶۹۸۲
|
۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، شبنم غفاری مجری طرح‌های گلخانه‌ای جهاد کشاورزی مازندران به فعالیت چهارهزار و ۳۳۱ بهره‌بردار در زمینه گل و گیاه دراستان گفت: ۴۳۰ میلیون گیاهان آپارتمانی، ۲۱ میلیون گلدان، ۲۶۶ میلیون گل شاخه بریده، ۸۵ میلیون اصله درخت و درختچه زینتی، ۵۳ میلیون بوته گل‌های فصلی و نشایی و پنج میلیون پیازو پیازچه سالانه تولید می‌شود.

وی به رتبه‌های برترمازندران در بخش گل و گیاه کشور اشاره کرد و گفت: رتبه نخست را در تولید درخت و درختچه زینتی و گل‌های آپارتمانی و رتبه سوم را در تولید گل‌های شاخه بریده کشورداریم.

مجری طرح‌های گلخانه‌ای جهاد کشاورزی مازندران گفت:میزان صادرات گل و گیاه به خارج از کشور ۰.۵ درصد معادل دو میلیون اصله، شاخه، گلدان به کشور‌های آسیای میانه، حوزه خلیج فارس و عراق است

غفاری افزود: در یک‌هزار و ۳۳ هکتار سطح زیرکشت گلخانه در استان برای ۱۰ هزار نفر ایجاد اشتغال شده است.

وی گفت:سالانه میزان ارزآوری در گلخانه‌های مدرن ۱۰۰ هزار دلار و گلخانه معمولی ۲۰ تا ۵۰ هزار دلار در هر هکتار است.

وی سطح زیرکشت گل و گیاه را در مازندران یک هزار و ۳۳ هکتار عنوان کرد و افزود: ۳۰۲ هکتار در فضای بسته و ۷۳۱ هکتار در فضای باز اعلام کرد

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار