عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «بسیج»:
صرامی گفت: هر وقت دولت در بحث بودجه ای و مالی با مشکل مواجه می شود تعرفه های گمرکی را برای وادرات و صادرات کود افزایش می دهد.
کد خبر: ۸۹۶۶۹۱۴
|
۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳

محسن صرامی؛ عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج در پاسخ به این سوال که دولت به جای آنکه دست در جیب مردم کند و کمبود های مالی و اعتباری خود را از طریق مردم جبران کند راهکار دیگری ندارد؟ گفت:من بسیاری از امار و ارقام دولت مبنی بر کمبود خزانه مالی و مشکلات مالی دولت را قبول ندارم و اعتقاد دارم که می توان با راهکارهای متفاوت جلوی هزینه های اضافی را گرفت.لذا دولت هر زمان با مشکل مالی مواجه می شود اولین و راحت ترین کار را توسل به جیب مردم می داند.

وی افزود: دولت دست خود را بیشتر در جیب مردم می کند و می خواهد شریک پول، سرمایه  و طرح های توسعه اقتصادی مردم شود.به عنوان مثال هر وقت دولت در بحث بودجه ای و مالی با مشکل مواجه می شود تعرفه های گمرکی را برای وادرات و صادرات کود افزایش می دهد.

عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  افزود: یا برای جبران کمبود های اقتصادی شاخص های مالیاتی را علی الراس می کنیم یا عوارض خروج از کشور را افزایش داده  و از جیب مردم می گیریم.من از مسئولین خواهش دارم که در این وانفسای تصمیماتشان جیب مردم را فراموش کنند و روی درآمدهای نهفته در کشور مان از لحاظ منابع سرشار معادن، منابع ملی شامل منابع طبیعی و غیر طبیعی سرمایه گذاری کنند و مدیریت خود را در رونق و افزایش درآمد نشان دهند نه ایجاد هزینه.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور ما  مبتنی بر ایجاد هزینه و سربار کردن بار بر جیب و سرمایه مردم اداره می شود لذا کاری هم از پیش نخواهد برد.و رکود و تورم کمر مردم را خواهد شکست و این موضوع به صلاح مردم نخواهد بود.

ارسال نظرات