همزمان با آغاز هفته گرامیداشت خدمات ثبت احوال.
همزمان با آغاز برنامه‌های هفته گرامیداشت خدمات ثبت احوال و با حضور مسوولان استانی از سند سجلی شهید حاج هوشنگ ورمقانی در سنندج رونمایی شد.
کد خبر: ۸۹۶۶۹۰۹
|
۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، با حضور نماینده، ولی فقیه در استان کردستان، نمایندگان مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، ائمه جمعه و جماعت شهر‌های مختلف استان، جانشین فرمانده سپاه کردستان، خانواده شهید هوشنگ ورمقانی و جمعی از خانواده‌های معزز شهدای کردستانی و کارکنان خدوم ثبت احوال شهرستان‌های مختلف کردستان از سند سجلی شهید حاج هوشنگ ورمقانی رونمایی شد.

شهید حاج هوشنگ ورمقانی در سال ۱۳۳۸ در روستای ورمقان از توابع شهرستان سنقربه دنیا آمد وتا پایان مقطع متوسطه درس خواند.

این سند سجلی شامل زندگی‌نامه و یکی از دست‌نوشته‌های این شهید والامقام است که برای همیشه در گنجینه اسناد هویتی استان کردستان واقع از اداره کل ثبت و احوال استان نگهداری خواهد شد.


در اوایل سال ۱۳۵۸ در جهاد سازندگی شهرستان قروه به خدمت محرومان همت گماشت و در اواخر همان سال همزمان با پیدایش گروهک‌های ضدانقلاب در منطقه کردستان به خدمت مقدس سربازی فراخوانده شد و تمام مدت ۲ سال سربازی را در لشکر ۲۸ پیاده کردستان خدمت کرد.

شهید ورمقانی به خاطر ایثار و شجاعتی که در راه مبارزه با گروهک‌ها نشان داد، موفق به دریافت مدال رشادت و لیاقت از دست فرمانده‌ی وقت لشکر شد.

وی در سال ۱۳۶۰ به عضویت رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان قروه درآمد و در همان آغاز ورود به عنوان فرمانده گردان ویژه نیرو‌های اعزامی از شهرستان قروه در نبرد با رژیم بعث عراق، خطی را در قصر شیرین تحویل گرفت. شهید ورمقانی مدتی مسئول گزینش سپاه شهرستان قروه بود و پس از آن به سمت فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بخش دهگلان منصوب شد.

شهید ورمقانی در سال ۱۳۶۴ بنا به درخواست فرمانده‌ی تیپ بیت‌المقدس به آن یگان مأموریت یافت و تا پایان جنگ تحمیلی به عنوان جانشین ستاد و فرمانده موقعیت تیپ در جبهه‌های جنوب و جزیره مجنون در کمال خلوص و شجاعت به مبارزه پرداخت.

وی در سال ۱۳۶۸ برای گذراندن دوره دافوس در دانشگاه امام حسین (ع) تهران معرفی شد و در آن دوره هم به عنوان دانشجوی ممتاز انتخاب گردید.

پس از طی دوره دافوس به عنوان یکی از ارکان تیپ بیت‌المقدس در طراحی برنامه‌های رزمی و ستادی نقش کلیدی و بسزایی را انجام داد و در سال ۱۳۷۱ به سمت مسئول بازرسی و فرمانده یگان ویژه‌ی قرارگاه استانی شهید شهرامفر منصوب شد.

شهید ورمقانی در سال ۱۳۷۳ به عنوان پاسدار شایسته و در سال ۱۳۷۴ به عنوان پاسدار نمونه نیروی زمینی سپاه معرفی گردید.

این شهید والامقام سرانجام در غروب روز جمعه مورخ ۱/۴/۷۵ در محور قهرآباد سقز در کمین نیرو‌های ضدانقلاب افتاد و پس از ۴۵ دقیقه مبارزه شجاعانه با آنها، همراه با همرزم دلاور خود بسیجی شهید عبدالرحمن مهربانی به فیض عظیم شهادت نایل شد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات