مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: با توجه به شیطنت دلالان در فصل برداشت زعفران و کاهش قیمت واقعی این محصول، برای حمایت از تولید کنندگان بخش کشاورزی خرید توافقی زعفران در خراسان رضوی آغاز شد.
کد خبر: ۸۹۶۶۷۵۹
|
۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ محمدرضا عباسپور در جمع خبرنگاران تربت حیدریه اظهار داشت: از ابتدای اعلام خرید توافقی زعفران برای حمایت از کشاورزان خراسان رضوی در دوم آبانماه امسال تاکنون در این مدت ۱۴ تن زعفران توسط تعاون روستائی خریداری شده است.

وی تصریح کرد: خرید توافی زعفران از کشاورزان در دوم آبانماه آغاز و تا ۳۰ آذر ادامه داشت که با توجه به تقاضای مکرر کشاورزان و نیز برخی تولید کنندگان که محصول خود را دیرتر برداشت کردند امیدواریم با رایزنی مسئولان ارشد شهرستان با وزارت جهاد کشاورزی این مدت حداقل تا ۱۵ روز دیگر تمدید شود.

عباسپور در عین حال از کاهش ۳۰ درصدی زعفران در سال جاری خبر داد و گفت: در شرایطی که سال گذشته حدود ۴۰ تن زعفران توسط کشاورزان این منطقه تولید شده، اما شرایط جوی و خشکسالی و همچنین گرمای تابستان باعث افت این محصول شده و تنها ۲۶ تن زعفران خشک در این شهرستان تولید شده است.

وی گفت: با توجه به شیطنت دلالان در فصل برداشت زعفران و کاهش قیمت واقعی این محصول، برای حمایت از تولید کنندگان بخش کشاورزی خرید توافقی زعفران در خراسان رضوی با ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی به سازمان تعاون روستایی در ۱۰ مرکز خرید این استان از دوم آبانماه جاری در دو بخش امانی و قطعی آغاز شد.

در این خرید کشاورز پس از تحویل محصول خود به تعاون روستائی پس از یک آنالیز آزمایشگاهی در مدت حداکثر یک هفته ۴۰ درصد مبلغ تعیین شده توسط آزمایشگاه که حداقل آن ۴۴ و حداکثر آن ۵۷ میلیون ریال اعلام شده دریافت می‌کند.

منطقه تربت حیدریه شامل شهرستان‌های تربت حیدریه و زاوه با زیر کشت ۲۰ هزار هکتار طلای سرخ و تولید سالانه حدود ۷۰ تن محصول خشک زعفران بعنوان قطب تولید این زعفران در ایران و جهان مطرح است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها