جانشین فرمانده سپاه ناحیه خلیل آباد با اشاره به اینکه تاریخ دفاع مقدس در حال فراموشی است، تاکید کرد: هنرمندان باید در انتقال فرهنگ دفاع مقدس اهتمام ویژه‌ای داشته باشند
کد خبر: ۸۹۶۶۷۴۵
|
۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
به گزارش خبرنگار بسیج از خراسان رضوی سید مهدی حسینی عصر امروز در مراسم معارفه سرپرست جدید کانون بسیج هنرمندان شهرستان که در سالن اجتماعات سپاه خلیل آباد برگزار شد، اظهار داشت: مسیر مشخصی که برای کانون بسیج هنرمندان پیش بینی شده است باید ادامه پیدا کند.

معضلات فرهنگی مسئولیت سنگی بر دوش هنرمندان بسیجی قرار داده است

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: مسائل فرهنگی و معضلات فرهنگی که امروزه در جامعه به وجود آمده است مسئولیت سنگینی را در این برهه از زمان، بر دوش هنرمندان بسیجی قرار دارد که باید به نتیجه برسد.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه خلیل آباد با بیان اینکه مسائل فرهنگی امروز کشور نیز به چالش کشیده است، تصریح کرد: تهاجم فرهنگی خاموشی که امروزه به وضوح نمایان است جزو مسائل اصلی کشور به شمار می‌رود که در کنار مسائل اقتصادی قرار گرفته است.

بسیج هنرمندان باید هنرمندانی در طراز انقلاب اسلامی تربیت کند

وی با تأکید بر اینکه دشمنان امروزه در قالب تهاجم فرهنگی بر علیه نظام و انقلاب و فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی برنامه ریزی می‌کنند، اذعان کرد: هنرمندان در کنار هنر خود باید تفکر بسیجی را در خدمت مردم داشته باشند و با همکاری تمام آحاد مردم را از آن هنر بهره‌مند کنند.

حسینی با بیان اینکه نیرو‌های هنرمندی در طراز انقلاب اسلامی رشد پیدا کنند، عنوان کرد: نقش مهم بسیج هنرمندان سازماندهی و انسجام تمام ظرفیت‌های هنری تأثیرگذار شهرستان در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی است.

  تاریخ دفاع مقدس در حال فراموشی است

وی با اشاره به اینکه توجه به کار‌های ماندگار هنری با بهره گیری از فرهنگ ایرانی اسلامی نیز باید در دستور کار بسیج هنرمندان قرار گیرد، تشریح کرد: در بحث مسائل فرهنگی و هنری نیز همیشه کمبود بودجه وجود دارد و مسئولان دولتی و نهاد‌های مردمی همیشه از کمبود بودجه گلایه دارند و باید با پای کار آوردن ظرفیت‌های مردمی نیز کار را پیش برد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه متأسفانه امروزه تاریخ دفاع مقدس به فراموشی سپرده می‌شود، بیان کرد: بسیج هنرمندان در بحث دفاع مقدس و توصیف و انتقال آن به نسل جوان و نوجوان باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

هنرمندان باید برای دفاع از انقلاب با وجود اختلاف سلیقه، منسجم باشند

وی حضور هنرمندان بسیجی را در عرصه فضای مجازی را بسیار مهم دانست و تأکید کرد: تغییر ساختار فکری در هنرمندان سخت است و اختلاف سلیقه نیز در همه اقشار وجود دارد، ولی در دفاع از ساختار‌های نظام و انقلاب نیز باید منسجم بود.

حسینی با بیان اینکه یادواره‌های شهدا باید به واسطه بسیج هنرمندان با استفاده از ظرفیت‌های هنرمندان برگزار شود، ابراز کرد: در جهت تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی نیز باید با برنامه ریزی و تمام توان حضور پیدا کرد.

نقش بسیج هنرمندان در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی بسیار حائز اهمیت است

وی نقش کلیدی بسیج هنرمندان در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: مباحث اقتصادی نیز گریبان تمام اقشار جامعه و دولت را گرفته است و تخریب‌های اقتصادی نیز به وضوح قابل مشاهده است و دشمن نیز بر این عرصه چنگ انداخته است و نقش بسیج هنرمندان در این عرصه و معرفی اقتصاد مقاومتی نیز بسیار کلیدی است.

جانشین سپاه خلیل آباد با تأکید بر اینکه بسیج هنرمندان با هنر خود باید در عرصه اقتصاد مقاومتی حضور داشته باشد، افزود: سیاست فرهنگ و اقتصاد از ارکان اصلی جامعه است که هنرمندان در این ارکان نقش آفرینی می‌کنند.

اگر تمام بودجه دولت در عرصه فرهنگی هزینه شود، کم است

علی توکلی در این مراسم با بیان اینکه ابزار هنر، ابزار برنده و کارسازی است، اظهار داشت: خیلی از مسائل را با ابزار هنر بهتر می‌شود به جامعه القا کرد و رسالت اصلی هنرمندان نیز همین است.

وی با تأکید بر اینکه اگر با ابزار هنر بتوانیم تغییر نگرش در سطح شهرستان ایجاد کنیم قطعاً موفق خواهیم بود، تصریح کرد: اعتبارات فرهنگی و هنری بسیار کم است و اگر تمام بودجه دولت در عرصه فرهنگی هزینه شود باز کمبود‌هایی وجود دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلیل آباد با بیان اینکه باید با رویکردی مردمی از توان و پتانسیلی که در سطح شهرستان وجود دارد استفاده کنیم، اذعان کرد: یکی از وظایف شهرداری و شورای شهر در کنار کار‌های عمرانی، مسائل فرهنگی است که متأسفانه در شهر‌های کوچک به آن کمتر پرداخته می‌شود.

تمام هنرمندان شهرستان خلیل آباد بسیجی هستند

وی با تأکید بر اینکه همه هنرمندان شهرستان خلیل آباد بسیجی هستند، عنوان کرد: به هیچ عنوان نمی‌توان قائل به تفکیک هنرمندان فرهنگ و ارشاد و هنرمندان بسیج هنرمندان نیستیم و در برنامه‌های هنری نیز از تمام امکانات دولتی و نهاد‌های دیگر استفاده خواهد شد.

توکلی در پایان خاطرنشان کرد: مجتمع فرهنگی و هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی خلیل آباد ظرفیت بسیار خوبی در شهرستان است که از آن به خوبی استفاده نمی‌شود و باید از این ظرفیت نیز در جهت برنامه‌های هنری استفاده شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها