در آستانه سال نو میلادی؛

خانواده شهدای مسیحی در تبریز تجلیل شدند

در آستانه سال نو میلادی با حضور نماینده‌ ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، خلیفه‌کل ارامنه آذربایجان و شهردار تبریز از خانواده شهدای مسیحی تجلیل شد.
کد خبر: ۸۹۶۶۷۱۴
|
۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در این آیین گفت: بخش زیبایی از تاریخ دفاع مقدس مربوط به ایثارگری و از خودگذشتگی رزمندگان ارمنی و مسیحی است.
وی اظهارکرد: حضرت عیسی پیامبر صلح و رحمت است و به برکت آموزه‌های متعالی این حضرت امروز شاهد وحدت و مودت بین مسیحیان و مسلمانان در کشورمان هستیم.
خلیفه‌کل ارامنه آذربایجان نیز در این مراسم با اشاره به این‌که توجه ویژه جمهوری‌اسلامی ایران به حقوق ارامنه در تبریز برجسته و ارزشمند است، گفت: در سایه رهنمودها و حکمت‌های رهبر معظم انقلاب شاهد بهترین موقعیت برای زندگی و فعالیت‌های جامعه مسیحی هستیم.
گریگور چفتچیان افزود: توجه و رسیدگی ویژه سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف در ایران به کلیساها حتی در کشوری مانند ارمنستان نیر وجود ندارد.
وی با بیان این‌که زندگی پرتفاهم و صمیمی ارامنه و مسلمانان، الگوی مودت و وحدت ادیان است، اظهار کرد: ارامنه ایران خرسندند که در آذربایجان‌شرقی و سایر استان‌های کشور به همراه سایر برادران دینی، زندگی‌ توام با آرامش و امنیت دارند.
شهردار تبریز نیز در این آئین با اهدای لوح تبریک فرا رسیدن سال جدید میلادی و ولادت حضرت مسیح را به خلیفه کل و عموم شهروندان مسیحی تبریک گفت.
آذربایجان شرقی دارای 10 هزار خانواده شهید بوده که از این تعداد 13 خانواده شهید مربوط به ارامنه است

ارسال نظرات
آخرین اخبار