کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با موضوع مواد مخدر و اثرات سوء آن، در سالن آموزش و پرورش شهرستان منوجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۶۶۶۹۷
|
۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با موضوع مواد مخدر و اثرات سوء آن، با همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان منوجان و همکاری آموزش و پرورش برای کلیه مدیران مدارس شهرستان منوجان، مربیان پرورشی، مشاوران و مروجان سلامت در مدارس در سالن آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

محمد احسانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان منوجان در کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از ضروریات دین مبین اسلام است که در جامعه مغفول مانده که این موضوع باعث بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه شده است و آسیب‌های جبران‌ناپذیری بر پیکره جامعه اسلامی وارد می‌کند.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر فقط مختص به یک موضوع خاص نیست و تمام ناهنجاری‌های اجتماعی را در بر می‌گیرد لذا تحقق امربه معروف و نهی از منکر در جامعه سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی در بیان دیگرعوامل بروز آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد به مواد مخدر و در مرحله اول گرایش به مصرف سیگار را دروازه ورود به صحنه انواع آسیب‌ها برشمرد و مراقبت خانواده‌ها و اولیا را از فرزندان در این زمینه خواستار شد.

احسانی تصریح کرد:اعتیاد تنها جنبه فردی ندارد بلکه علاوه بر تهدید سلامت جسم و روان افراد بر جنبه‌های اجتماعی و اقتصادی جامعه نیز اثرات زیان آور و غیر قابل جبران وارد می‌کند و جمعی از خانواده را نیز درگیر می‌کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان منوجان خاطرنشان کرد: مواد مخدر صنعتی به دلیل ارزانی و در دسترس بودن و امکان مصرف آن در هر مکان و زمانی بدترین نوع اعتیاد است که متاسفانه در بین نوجوانان و جوانان رواج پیدا کرده است.

محمد احسانی تغییر در سبک زندگی و گرایش به نوع زندگی غربی را عامل دیگر بروز آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و خاطر نشان کرد:رشد اعتلای فرهنگ اصیل اسلامی در بین خانواد ه.‌ها می‌تواند بسیاری از این آسیب‌ها را کنترل کند.

وی در پایان فرار از مشکلات، نبود تفریحات سالم، جدی نبودن آموزش کافی در کتب درسی، بیکاری و نبود اشتغال مستمر را از عوامل گرایش جوانان به اعتیاد و ظهور دیگر آسیب‌های اجتماعی دانست.

ابراهیم چتروز مدیر آموزش و پرورش شهرستان منوجان درکارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: ارتباط صحیح والدین با فرزندان، مانع از بروز آسیب‌های اجتماعی در آینده می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت نقش خانواده در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: خانواده به عنوان یک جامعه کوچک وعنصر مهم، نقش اساسی در شکل دهی شخصیت فرزندان و آینده سازی آن‌ها دارد.

چتروز ضمن سپاس از زحمات سپاه شهرستان منوجان در برگزاری این کارگاه گفت: امیدواریم با برگزاری این کارگاه‌ها و آموزش به اولیا بتوانیم گام موثری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و اصلاح جامعه برداریم.
ارسال نظرات