طی مراسمی ضمن تقدیر از تلاش های حسین توانا مدیر سابق کانون، حمیده رجب پور به عنوان سرپرست جدید کانون بسیج هنرمندان شهرستان خلیل آباد معرفی شد.
کد خبر: ۸۹۶۶۶۱۷
|
۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، ابوالفضل فتوحی، فرمانده سپاه خلیل آباد در حکمی حمیده رجب پور را به‌عنوان سرپرست جدید کانون بسیج هنرمندان خلیل آباد منصوب کرد.

در این حکم آمده است: «امید است با استعانت از خداوند متعال و نصب العین قرار دادن تقوا، جهاد در راه خدا، رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مؤسس شجره طیبه بسیج حضرت امام خمینی (ره) و فرامین، تدابیر و منویات وی امر مسلمین و فرمانده معظم کل قوا، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بتوانید با بهره گیری از امکانات مادی و معنوی، با همت و تلاش هر چه بیشتر حضور سازمان یافته مردم به ویژه جوانان در بسیج را فراهم و آنان را در صحنه های مورد نیاز انقلاب شکوهمند اسلامی به کار گیری نمایید و در جهت پویایی بسیج ده ها میلیونی گام های مؤثری بردارید.»

بسیج هنرمندان باید در جهت کاهش دغدغه هنرمندان تلاش کند

علیرضا قربان زاده در مراسم معارفه سرپرست جدید کانون بسیج هنرمندان خلیل آباد که عصر امروز در سالن اجتماعات سپاه خلیل آباد با حضور جمعی از هنرمندان شهرستان برگزار شد با اشاره به اهداف تشکیل کانون، اظهار داشت: ایجاد فضایی آرام و مناسب در حوزه فرهنگ و هنر و کاهش دغدغه های هنرمندان در عرصه های گوناگون نیز هدف اصلی تشکیل کانون بسیج هنرمندان است.

وی با بیان اینکه رفع دغدغه هنرمندان در عرصه هایی نظیر تئاتر، هنرهای تجسمی، داستان نویسی، فیلم، عکس، خوشنویسی، موسیقی و خبرنگاری مد نظر است، خاطرنشان کرد: بسیج هنرمندان تشکلی است که در آن هنرمندان این مرز و بوم برای انجام خدمت به فرهنگ هنر و ادب ایران اسلامی و غنا بخشیدن به آن و معرفی و شناساندن آن به دیگر فرهنگ ها و ملت های دیگر گرد هم می آیند.

مدیر کانون بسیج هنرمندان ترشیز با تأکید بر اینکه این مجموعه باید در انتقال معارف و ارزش‌های اسلامی و حقایق الهی و بشریت تلاش کنند، تصریح کرد: بسیج هنرمندان سعی دارد در این عرصه فرهنگی، مشکلات و نیازهای جامعه اسلامی را تا حدودی از طریق هنر برطرف نمایند و یا به گوش مردم برساند.

ترویج اسلام و تفکرات بسیج با ابزار هنر از وظایف کانون بسیج هنرمندان است

وی دیگر وظیفه بسیج هنرمندان را ترویج اسلام و تفکرات بسیج با ابزار هنر دانست و اذعان کرد: البته هنری که در راستای معرفی اسلام و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باشد، مقدس خواهد بود و باید مدافع این هر بود.

قربان زاده همچنین در ادامه عنوان کرد: یکی از راه های مقابله با استکبار جهانی و فرهنگ غرب نشان دادن حقایق اسلامی است که باید ارزش ها و مبانی انقلاب از طریق حوزه های مختلف هنر به جوانان شناسانده شود.

وی آموزش را از دیگر وظایف دیگر کانون بسیج هنرمندان دانست و تشریح کرد: باید هنرمندان ضمن داشتن اطلاعات تخصصی خود دارای اطلاعات کافی و آموزش های لازم در زمینه های مختلف باشند.

کانون بسیج هنرمندان خلیل آباد باید نسبت به گذشته فعال تر باشد

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه شناسایی تهدیدها و آسیب های عرصه فرهنگ و هنر و ارائه راهکارهای عملی برای رفع آن‌ها نیز وظیفه اصلی کانون بسیج هنرمندان است، بیان کرد: هنرمندان بسیجی در همه عرصه های هنری باید با خلق آثار هنری خود در تراز انقلاب اسلامی وظیفه خود را ادا کنند.

وی در پایان با بیان اینکه سرپرست جدید کانون بسیج هنرمندان خلیل آباد باید کانون را نسبت به گذشته فعال تر کند، تأکید کرد: شناسایی، ساماندهی و جذب نیروهای هنرمند بسیجی، ایجاد انگیزه در هنرمندان، برگزاری اردوهای فرهنگی و هنری، به دست گرفتن فضای هنری شهرستان در زمینه های مختلف، برگزاری نمایشگاه های مختلف با توجه به نیاز شهرستان، استفاده از ایده های هنری و… از جمله کارهایی است که باید در خلیل آباد انجام گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها