یک مخترع بسیجی در گفتگو با«بسیج» مطرح کرد

اختراع کاغذ ضد آب و قابل بازیافت با کاهش هزینه

روستا بیان داشت: یکی از طرحی هایی که بنده در راستای اصلاح الگوی مصرف دارم تولید کاغذ از گِل سنگ و نخاله ساختمانی است.
کد خبر: ۸۹۶۶۶۰۸
|
۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

حسین روستا مخترع و نخبه بسیجی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با اخترعات خود در راستای کاهش مصرف و اصلاح الگوی مصرف اظهار داشت: یکی از کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم  که متاسفانه از کشورهای دیگر به ایران وارد می شود کاغذ است.

وی بیان داشت: بنابراین با توجه به این مسئله بنده در راستای اصلاح الگوی مصرف طرحی دارم و آن تولید کاغذ از گِل سنگ و نخاله ساختمانی است.

این مخترع بسیجی در توضیح مطلب افزود: این کاغذها ضد آب، ضد چربی و ضد میکروب بوده و قابلیت کِش آمدن داشته و صد در صد قابل بازیافت هستند.

وی خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده این کاغذها نسبت به کاغذ های دیگر از نصف تا یک سوم است. همچنین میزان مصرف جوهری که در چاپ این کاغذها استفاده می شود یک سوم کاغذهای سلولوزی موجود در بازار است.

روستا تصریح کرد: با وجود اینکه این اختراع یک طرح حیاتی و ویژه ای در حوزه محیط زیست است اما متاسفانه مسئولان هیچ حمایتی از این اختراع نکردند. بنده با رئیس جمهور و خانم ابتکار در زمانی که رئیس سازمان محیط زیست بودند مستقیم صحبت کردم اما حمایتی نشد.

این مخترع بسیجی یادآور شد: البته قول وام از سوی مسئولان داده شد اما وثیقه لازم بود که اگر بنده قادر به تهیه چنین وثیقه ای بودم به صورت شخصی هزینه می کردم و نیازی به مطرح کردن حمایت مالی با مسئولان نبود.

ارسال نظرات