احتمال افزایش قیمت بنزین به لیتری ۱۵۰۰ تومان باعث شده موجی از گرانی و افزایش قیمت بوجود آورد و فاصله سطح طبقاتی بیشتر از پیش کند.
کد خبر: ۸۹۶۶۴۷۴
|
۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۵

محسن بلوکی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره تاثیر گرانی بنزین در زندگی مردم اظهار داشت: افزایش قیمت بنزین به لیتری ۱۵۰۰ تومان باعث شده موجی از گرانی و افزایش قیمت بوجود آورد و فاصله سطح طبقاتی بیشتر از پیش کند. همچنین برخی از افراد سود جو از این مسئله استفاده‌های شایانی نموده و با تاثیری که روی سفره و زندگی مردم دارند این فشار را به عام جامعه بیشتر وارد می‌کند و گرانی بحران تازه اقتصاد ایران می‌گردد.

وی افزود: پس از افزایش قیمت بنزین  نه تنها نتیجه بخش نبوده، بلکه ضرر بیشتری به اقتصاد اکثر خانواده‌ها متوسط و فقیر جامعه می‌زند، اگر قیمت بنزین در چندسال پیش، یکسان با قیمت کشور‌های منطقه می‌شد، این همه مشکل و بدبختی که الان داشتیم را به وجود نمی‌آورد. نگاه کنید هنوز که بنزین گران نشده برخی از اقلام مصرفی مردم مثل شیر و پنیر و تخم مرغ گران شده اند و چه تاثیر منفی بر روی ذهن مردم داشته است.

بلوکی در خصوص افزایش به یک باره بنزین تاکید کرد: کسی با افزایش قیمت مخالف نیست بلکه همه کارشناسان معتقدند که این افزایش قیمت باید پلکانی باشد تا به یک باره صورت گیرد چراکه ایجاد تورم چند درصدی را به بار می‌آورد.
ارسال نظرات