یک انیمیشن ساز گفت: یک سری ضعف ها و تغییر مدیریت ها وجود داشت و اگر این گونه نبود جایگاه انیمیشن ایران به مراتب بهتر از وضعیت فعلی بود.
کد خبر: ۸۹۶۶۴۲۴
|
۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرگزرای بسیج به نقل از رادیو گفتگو، میرمسعود علمداری انیمیشن ساز در برنامه سینما معیار رادیو گفت و گو در خصوص وضعیت انیمیشن در ایران گفت: انیمیشن در مقابل سینما بسیار جوان است و باید انیمیشن را بطور مجزا بررسی کنیم وبرای این کار باید وضعیت خود را نسبت به خاورمیانه بسنجیم و نباید خود را با کشورهایی مانند ژاپن و آمریکا که در این صنعت قوی وموفق هستند مقایسه کنیم.

وی افزود: تامین منابع مالی در خصوص ساخت انیمیشن از مقولات مهم به شمار می رود و گاه چند کشور اروپایی جمع می شوند تا یک تولید مشترک انیمیشن داشته باشند و طبیعتا بودجه ای که میتواند به ان اختصاص پیدا کند، در مقایسه با کشور ما هزار برابر است.

این سازنده انیمیشن با اشاره به لزوم حمایت از بخش های مختلف نمایشی اظهار داشت: مادر برخی بخش ها رشد کمی داشته ایم و جای نگرانی نیست که متوقف شویم اما در بعضی مواقع مخالفت های دولتی جلوی حرکت  روبه جلو و رشد را می گیرد.

علمداری با بیان اینکه ساخت جدی انیمیشن های تلویزیونی از اواسط سال هفتاد کلید خورد بیان کرد: بعد از سال 70 ما بیشترواردکننده انیمیشن بودیم و البته یک سری ضعف ها و تغییر مدیریت ها وجود داشت و اگر این گونه نبود جایگاه انیمیشن ایران به مراتب بهتر از وضعیت فعلی بود.

 وی بیان کرد: ابتدا باید کیفیت تولیدات خود را ارتقا دهیم پس از آن موضوع فیلمنامه مطرح می شود که باید به دنبال این باشیم که چه پیامی را چگونه انتقال دهیم البته در این بخش ضعف بسیار است وفیلمنامه نویس های ایرانی کم تجربه هستند و به دلیل برخورداری از حمایت دولتی خود را محدود می کنند.

این انیمیشن ساز تاکید کرد: انیمیشن هایی که قرار است  در تلویزیون به نمایش گذاشته شوند با آن ها که در  سینما به نمایش گذاشته می شوند با یک  دیگر فرق دارند زیرا ما میتوانیم در تلویزیون دسته بندی کنیم که مثلا یک فیلم مخصوص کودکان است ویا یک رده سنی خاصی دارد اما در سینما این گونه نیست.

ارسال نظرات