زکات علم باید با آموزش به دیگران پرداخت شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر اینکه تمام اقشار مردم در جامعه اسلامی باید از نعمت سواد بهره‌مند باشند، گفت: زکات علم هم باید با آموزش آنچه می‌دانید به دیگران پرداخت شود.
کد خبر: ۸۹۶۶۳۸۲
|
۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده، ولی فقیه در استان کردستان در دیدار با جمعی از مدیران آموزش و پرورش و سوادآموزی استان در سنندج اظهار کرد: تربیت و تعلیم انسان‌ها وظیفه مهمی است که امروز به عهده شما به عنوان متولی این حوزه قرار گرفته و باید قدردان آن باشید.

نماینده، ولی فقیه در کردستان، تکرار علوم و انتقال آن به دیگران را موجب برکت و رشد جامعه دانست و افزود: کسانی که مدام علم خود را بدون هیچ بخل و حسدی در اختیار دیگران قرار می‌دهد مسیر رشد و ترقی را با شتاب طی می‌کنند.

وی با بیان اینکه انسان موظف است زکات را در بخش‌های مختلف پرداخت کند، عنوان کرد: زکات علم هم باید با آموزش آنچه می‌دانید به دیگران پرداخت شود.

آیت الله شاهرودی، با اشاره به اقتدار ایران اسلامی در عرصه جهانی، بیان کرد: توانایی نظامی، علمی و اقتدار ایران در حوزه‌های مختلف غیرقابل انکار است و این موضوع برای جامعه جهانی اثبات شده است.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی در مباحث مختلف در برابر ایران کم آورده است، اذعان کرد: توسعه و تقویت علم و آگاهی از نیاز‌های اساسی در جامعه است و تمام اقشار مردم در جامعه اسلامی باید از نعمت سواد بهره‌مند باشند و در این راستا نباید از هیچ تلاشی فروگذار باشیم.

نماینده، ولی فقیه در کردستان همچنین گفت: علم باید به درد انسان بخورد علمی که در زندگی انسان‌های هیچ تاثیری نگذارد ارزشی ندارد و اگر علم بر اساس نیاز و ظرفیت‌های جامعه ارائه شود دیگر با آمار بالای بیکاران مواجه نخواهیم بود.

آیت الله شاهرودی با بیان اینکه دین اسلام برای تمام زوایا و بخش‌های زندگی انسان برنامه دارد، تاکید کرد: در بحث تعلیم و تربیت باید از آموزش‌محوری دست برداریم و تعلیم و تربیت ما باید بر پایه پژوهش‌محوری باشد تا شاهد خروجی مطلوب باشیم.

وی خاطر نشان کرد: بستر و ظرفیت بعد از پیروزی انقلاب در راستای توسعه و تعلیم و تربیت در ایران اسلامی فراهم شده است و اگر افرادی در این میان از این قافله عقب مانده‌اند به دلیل کم‌کاری و توجه خودشان بوده است.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار