خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را با وحدت های سه گانه در حوزه و دانشگاه، وحدت شیعه و سنی و نیز وحدت اقوام و مذاهب به پیروزی رساند.
کد خبر: ۸۹۶۶۲۱۸
|
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب در نشست علمی تخصصی فرهنگ تعایش و گفتگو که در پردیس دانشگاه ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را با وحدت های سه گانه در حوزه و دانشگاه، وحدت شیعه و سنی و نیز وحدت اقوام و مذاهب به پیروزی رساند.

وی، با اشاره به مقایسه ایران با کشور مصر که جمعیت ۸۰ میلیونی دارد، افزود: کشور مصر را می توان با ایران اسلامی در دو مورد مقایسه کرد که دارای ۸۰ میلیون جمعیت با اکثریت مسلمان است، اگر تشیع بر مصر حاکم بود این بلاهایی که امروزه شاهد آن هستیم بر سر مردم آن نمی آمد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، با بیان اینکه هیچ کشتاری علیه مسیحیان در ایران انجام نشده است، تاکید کرد: تاریخ هیچ گونه مسیحی کشی را در ایران نشان نداده اما در مصر بارها مسیحیان مورد کشتار و قتل قرار گرفته اند، چرا که اگر فاطمیین می توانستند تشیع را در این کشور حاکم کنند، شاهد کشتار مسیحیان کشورشان نمی شدند.

وی، با مقایسه انقلاب مصر و ایران افزود: زمانیکه «حسنی مبارک» سقوط کرد مردم مصر انقلاب کردند، اما اگر «مرسی» تنها یک صدم عقلانیت امام خمینی (ره) را در استفاده از نیروهای تمام احزاب و جریان ها بکارگیری می کرد، دوباره این حکومت به دامان استبداد باز نمی گشت.

حجت الاسلام نواب، با بیان اینکه ارومیه لبنان ایران است، اضافه کرد: وجود تنوع قومیتی و حضور همگانی اقوام و ادیان در آذربایجان غربی اعم از شیعه، سنی، مسیحی، آشوری و …که در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی دارند و طبیعت بکر و زیبای این شهر، ارومیه را به لبنان ایران تبدیل کرده که همواره باعث خیر و برکت ایران اسلامی است و حتی بارش های آسمانی نیز از این نقطه آغاز و به سایر مناطق کشور پراکنده می شود.

وی، با تاکید بر اینکه باید خودبرتر بینی و منیت را فراموش کنیم، تصریح کرد: اگر آداب گفتگو و تعامل را در سخنرانی با دیگران رعایت کنیم می توانیم با آرامش زندگی کنیم و بر همه مشکلات فائق آییم.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، با اشاره به خاستگاه علامه های بزرگی همچون علامه طباطبایی، علامه دهخدا، علامه جعفری که آذربایجان است، گفت: زمانیکه آیت الله طباطبایی آیات کتاب بودا را مطالعه می کردند فرمودند اینها زمینی نبوده و کلام خداوند است.

وی، ادامه داد: ما نیز هنگامی که در دانشگاه ادیان و مذاهب آیات کتب بودا و هندو را ترجمه می کنیم متوجه شدیم این سخنان شبیه آیات قرآن است که کلام خداوند است.

حجت الاسلام نواب، با اشاره به سفرهای خود به برخی از کشورهای اسلامی و زندگی مسالمت آمیز مسلمانان در کنار دیگر ادیان، اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ میلیون مسلمان که ۴۰ میلیون نفر آن ها شیعه هستند میان جمعیت یک میلیاردی هند زندگی مسالمت آمیز در کنار سایر ادیان هندی دارند و باید به آنان احترام بگذارند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، افزود: ایرانیان در کشور برمه بیش از ۳۰۰ سال است که میان مردم این کشور زندگی و تعامل خوبی دارند و ما در سفر خود در دیدار با اصفهانی های مقیم برمه متوجه خوش رفتاری مسلمانان با دیگر اقوام در این کشور شدیم.

 

 

ارسال نظرات