خبرهای داغ:
معاون دادگستری استان همدان خبر داد

اجرای طرح الکترونیکی شناسه قضایی در دادگستری

معاون قضایی دادگستری استان همدان از اجرای طرح الکترونیکی شناسه قضایی در دادگستری خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۶۱۸۹
|
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶

اجرای طرح الکترونیکی شناسه قضایی در دادگستریبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسن خانجانی امروز در جلسه شورای راهبردی جمعیت و شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان همدان با اشاره به موضوع ثبت‌نام شهروندان در سامانه سنا اظهار داشت: برای طرح الکترونیکی شناسه قضایی همه افراد مکلف هستند که در جهت تبدیل دادرسی عادی به دادرسی الکترونیکی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه افراد پس از ثبت‌نام در این سامانه شناسه‌ای دریافت می‌کنند، افزود: دارندگان این شناسه می‌توانند اوراق قضایی خود را از راه سامانه الکترونیکی سنا دریافت کنند.

خانجانی با اشاره به اهداف راه‌اندازی سامانه سنا تأکید کرد: ایجاد سامانه سنا و ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی سبب حفظ کرامت انسانی و حفظ حیثیت مردم می‌شود.

معاون قضایی دادگستری استان همدان ابراز کرد: با راه‌اندازی این سامانه و ثبت‌نام شهروندان در آن اخطاریه یا دادنامه برای هر فردی از راه پیامک یا ایمیل ارسال می‌شود و افراد باخبر می‌شوند.

خانجانی با تأکید بر اینکه اداره و دستگاه‌های دیگر ما را در راستای ثبت‌نام شهروندان در سامانه سنا اقدام کنند، عنوان کرد: سازمان ثبت‌احوال در صورت داشتن برگه شناسه الکترونیک سنا از دستگاه قضایی کند به افراد ارائه خدمات کند.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح و ثبت‌نام این افراد از دستگاه قضایی و خانواده‌های آن‌ها آغازشده است، گفت: با همکاری دستگاه قضا و ثبت‌احوال قرار ثبت‌نام دیگر اقشار جامعه نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات